23948sdkhjf

Skandinaviens største producent af køkkenbordplader: Ikke mere hvilen på laurbærene

Køkkenbordsproducenten DFI-Geisler mener selv, de markedsføringsmæssigt var begyndt at hvile en smule på laurbærene. Virksomheden er en del af den svenske Ballingslöv-koncern og DFI-Geisler er dermed søsterselskab til køkkenkæder som Kvik, Multiform og JKE-Design. 

Deres adm. direktør Lars Langkjær mener, at kombinationen af de stærke økonomiske kræfter og et produktionskoncept, der er svært at matche for konkurrenterne gjorde dem til så stærke spillere, at de er gået hen og blevet støvede i deres udtryk. 

Tiden kaldte derfor til en ny brandingstrategi. Det skriver DFI-Geisler i en pressemeddelelse. 

Bordpladen som hovedrolle
Et nyt, visuelt udtryk, en ny og mere selvbevidst retorik – og bordpladen som hovedrolle i det samlede køkkenkøb. Det er de vigtigste ingredienser i det opdaterede brand. 

- Vi havde ganske enkelt brug for at genopbygge vores corporate brand og styrke vores position i forhold til både køkkenbutikkerne, leverandører og øvrige samarbejdspartnere, lyder det fra Lars Langkjær i pressemeddelelsen, der tilføjer, at øget salg ikke er det primære mål med den nye branding. 

- Det handlede i langt højere grad om at få ranket ryggen og understøtte den interne stolthed over at være en del af Skandinaviens førende bordpladeproducent.

Flere behov i ét
Virksomheden valgte det viborgensiske brand- og design bureau Won Won og efter flere møbler med DFI-Geisler, kom de frem til, at flere behov kunne kombineres i ét. 

- En af de vigtigste indsigter, vi gjorde i det indledende arbejde med DFIGeisler, var, at bordpladen ikke alene udgør en meget stor del af prisen på et nyt køkken. Den er også et af de mest komplekse valg for kunden, fordi der er så uendeligt mange muligheder i forhold til blandt andet materialer, design, farver, holdbarhed og vedligeholdelse, sådan lyder det fra Helle Pagh, Head of Strategy hos Won Won. 

Hun forklarer videre, at man anbefalede DFI-Geisler at få udviklet en tryksag, der ikke alene kunne understøtte brandingen af virksomheden, men som samtidig kunne fungere som et nyttigt hjælpeværktøj for køkkenbutikkernes sælgere i deres vejledning af kunderne.

Direktør: Branding har værdi for medarbejderne
Det er blevet til den 64-sider lange “Bordpladeguiden”.
Den tager køkkenkøberen i hånden og kommer omkring de vigtigste overvejelser i forbindelse med valget af bordplade.

Ud over at fungere som en guide og forklare om de forskellige bordpladematerialer, fortæller den om historien bag den traditionsrige, danske virksomhed. Lars Langkjær lægger stor vægt på, at den fornyede branding frem for alt viser sin værdi i forhold til medarbejderne. 

- Hvis du gerne vil tiltrække og fastholde gode medarbejdere, er det bedste, du kan gøre, at behandle dem ordentligt og gøre dem til gode ambassadører for virksomheden, siger han og konstaterer, at det i den sammenhæng ikke ligefrem hjælper, hvis man har et gammelt, støvet look – især over for de unge kandidater. ”For hvem gider arbejde for sådan en virksomhed?”

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.094