23948sdkhjf

Kontormøbel-forhandler: 450 pct. fremgang siden 2011

Hvad der begyndte som et ønske om at være herre i eget hus har udviklet sig til en millionforretning.

Torben Møller sagde i 2008 sit job op og oprettede kontormøbler.dk, fordi han ville lave en stærk webshop, der online kunne forhandle eksempelvis hæve-sænkeborde og kantinestole.

Det skriver kontormøbel-forhandleren i en pressemeddelelse.

Det er ikke bare gået godt på trods af finanskrisen, det har udviklet sig til en så god forretning, at Torben Møller har ansat 12 medarbejdere.

Kombination af onlinesalg og showrooms
Han siger, at det er deres stærke fokus på onlinehandel, der har gjort, at de har succes – en satsning branchen måske undervurderede en smule.  

- Branchen sagde, at webshops aldrig ville kunne fungere med kontormøbler, fordi ordrerne er så store, og et reolmøbel kan laves i ikke mindre end ti millioner varianter. Men jeg var sikker på, at det var vejen at gå, også selvom finanskrisen lurede. Så i 2008 sagde jeg mit fuldtidsjob op for at fokusere på udviklingen af en strategi for salg af kontormøbler online. Det var et sats, men det viste sig at være det rigtige, siger stifter og ejer Torben Møller i pressemeddelsen.

Det har da heller ikke været en dans på roser, men iværksætteren har knoklet med både online-sitet og flere showrooms.

Vild fremgang
- Det er en hård branche, for udgifter til kvalitetskontormøbler er et af de steder, hvor virksomheder skærer ned under kriser. Derfor blev branchen halveret under finanskrisen. Jeg formåede at holde et overskud som en af de få, men det holdt hårdt, for vi tjente ikke nok på varerne i forhold til de kundebesøg og den tid, vi brugte op til et køb, siger Torben Møller.

Det ændrede sig i 2011. Kontormøbler.dk fortæller, at de siden 2011 har haft en fremgang på 450 pct. mod den øvrige branches 49 pct. De stiler mod en omsætning på hele 50 mio. kr. i 2020.

I dag er der showrooms i Aarhus og København og de har netop åbnet to nye butikker i Herning og Aalborg. Planen er at åbne flere, men de præciserer ikke yderligere, hvor butikkerne skal ligge.   

Netop showrooms mener Torben Møller er selve koden til god onlinehandel, så kunderne kan se produkterne og derefter have mulighed for at kunne bestille hjemme på et bedre grundlag.

- Trods det store onlinefokus er de fysiske butikker stadig vigtige for mange, og det tror jeg, flere onlinebaserede virksomheder glemmer, slutter Torben Møller.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093