23948sdkhjf

Kædedirektør for byggecentre: Vi har også rådgivning på hylderne

| Af Klaus Tøttrup | Tip redaktionen om en historie

- Helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte og gå i dialog med kunderne, siger Stark-direktør Britta Stenholt

- Det er ikke sikkert, at du som håndværksmester eller entreprenør tænker så meget over alle de overvejelser dit byggecenter gør sig i forhold til at opfylde dine behov. Og fastholde dig og din virksomhed som kunde.

Og, hvor svært kan det egentlig være, kan man spørge sig selv. Byggecentret skal jo sådan set bare have nogle varer på lager og nogle lastbiler til at bringe varerne frem. Og så et par folk til at tage telefonerne, tjekke onlinebestillingerne eller tage imod ordren i byggecentret, når håndværkerne kommer forbi. Måske skal de have lidt rådgivning med i købet.

Stark har indført
omfattende videndeling

kundeservice Fyraftensmøder, produktpræsentationer og seminarer med fokus på blandt andet bæredygtighed og byggeregler er blandt de tiltag som Stark tilbyder kunderne:

– De fleste af disse møder er godt besøgt. Dels fordi håndværkerne gerne vil øge deres viden og kompetencer, men også fordi det sker i trygge rammer i det lokale Stark byggecenter, siger adm. direktør Britta Stenholt.

Seneste tiltag er et pilot-projekt, hvor håndværkerne i tre af landets Stark forretninger kan låne mødelokaler, når et projekt skal løbes i gang med kunderne eller gøre status. Tiltaget findes i første omgang i Sønderborg, Risskov og Skanderborg, og bliver det en succes, vil Stark se nærmere på om det kan rulles ud i hele landet.

Idéen med mødelokalerne opstod, fordi mange håndværkere allerede sender kunderne forbi for at kigge på materialer. Nu vil Stark undersøge om muligheden for at holde møderne giver mere værdi for håndværkerne og deres kunder.

Og så skal varerne naturligvis kunne købes til konkurrencedygtige priser i de ønskede mængder, i den rette kvalitet og leveres på rette tid og sted.

Hvis du ser dit byggecenter på den måde, så er det ikke helt tilfældigt. Hos Stark er det selve kernen i ydelsen.

- Det skal være let og enkelt at handle hos os. Håndværkerne skal ikke bruge unødig tid på at lede forgæves efter de rigtige varer eller vente på at få kompetent rådgivning. Det er vores opgave at sørge for, at den del af håndværkernes forretning kører så optimalt som muligt, siger adm. direktør i Stark, Britta K. Stenholt, og tilføjer, at den plads, som Stark udfylder i værdikæden naturligvis skal skabe reel værdi for kunderne. Og selvom det handler om pris, så handler det i lige så høj grad om service og rådgivning i øjenhøjde med håndværkerne.

- Vi skal nemlig som byggecenter-kæde kunne meget andet end blot at købe stort ind og bryde det op i mindre portioner, fremhæver Starks adm. direktør.

Dynamisk dialog
Britta Stenholt lægger ikke skjul på, at Stark især har målrettet fokus på de små og mellemstore håndværksvirksomheder. Og hun erkende, at man skal lægge sig i selen og gøre sig fortjent til at få kundernes loyalitet.

Læs også: Byggemarkedskæde opruster med ny regionsdirektør

- Kernen i vores ydelse består af flere elementer. Vi skal have mange produkter tilgængeligt hurtigt, vi skal yde professionel rådgivning og vi skal have et effektivt ordre- og faktureringssystem, så vi skaber overblik for håndværkerne. Og samtidig skal vi yde den nødvendige kredit.

Men helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte til kunderne og gå i dialog med dem for at sikre, at vores ydelse hele tiden matcher deres behov, understreger Britta Stenholt og tilføjer, at de personlige relationer mellem håndværkerne og medarbejderne i byggecentrene er afgørende for, at der er dynamik i dialogen.

Stark har naturligvis også interne målinger af blandt andet leveringssikkerhed og -præcision og kundetilfreds. Om man deler gerne resultaterne med kunderne. Dokumentation er noget man sætter pris på i byggeriet.

- Det er med til at holde os skarpe og det sikrer, at vi kan optimere vores ydelser. Det handler om at gøre det lettere og nemmere for håndværkerne. De har rigeligt at se til i det daglige med stadig mere krævende bygherrer, stramme rammevilkår og hård konkurrence. Det skal de kunne koncentrere sig om og de skal føle sig trygge ved at handle med os. Og det skal være uden bøvl, siger Britta Stenholt.

Også fokus på maskin-udlejning

Stark har sat fuldt trykt på udlejningsindsatsen til de små og mellemstore virksomheder.

Målet er at udleje alt, hvad kernekunderne efterspørger af lifte, gravemaskiner og håndværktøj. Og der er ekstra fokus på løfteredskaber til for eksempel vinduer og gipsplader.

Der er efterhånden mange hjælpeværktøjer til det hårdeste af dagligdagens arbejde med tunge løft og vrid og her ser Stark en mulighed for at øge tilgængeligheden.

Mere om: Stark
Hold dig opdateret med Wood Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Nu bliver der sejlet affaldstræ fra Køge til Letland

Holmris B8 fordobler underskuddet trods toplinjevækst

Fusionen mellem Holmris og B8 har kostet dyrere end forventet, men der er lys forude, lyder det fra direktøren

Ejerleder hædret for ambitioner og samfunds-forankring

Ny analyse: Toldkrig skaber usikkerhed om 8.000 danske job

Jysk fejrer fremgang med medarbejderbonus til hele holdet

Stort antal designermøbler beslaglagt i Brønderslev

Nyhedsbrev

Byggemarkedskæde opruster med ny regionsdirektør

Flere købere bankede på døren hos Sjakk

Beslagfabrik tager første robotskridt

Beslagfabrikken PN’s første robotcelle fodrer og håndterer tre stansemaskiner. Flere robotter er på vej

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Første regnskab under ny ejerkreds: Det endte helt efter planen i nul

Efter syv magre år: Jysk-familiens sengekæde vender underskud til overskud

Sønderjysk milepæl: Underleverandør runder 4 milliarder

Plastrester gik op i røg: Nu bruger Out-sider affald til møbler

DLH-formand: Ny begyndelse førte til den bedste afslutning, vi kunne ønske os

Med næsten 120 interessenter i den indledende købsproces, der nu har ledt til salg af driften, står det klart, at DLH er lykkedes med sin fugl føniks-manøvre

DLH tabte fart i tredje kvartal

Stor byggecenterkæde på jysk opkøb

Grøn satsning har skabt pladsmangel hos bordpladeproducent

KPK tager to år mere på håndboldtrøjerne

Møbelkæder barsler med samarbejde

DLH sælger driften til nyt norsk/svensk konsortium

2

Årets Møbelseminar byder på teknologi og kunstig intelligens

Efterspørgslen overrasker vinduesproducent: Opruster to år før tid

Flere trætophytter på vej ved Als Odde

EU-samarbejde kan give over en milliard til danske virksomheder

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Rapport: IT-sikkerheden halter i hver fjerde virksomhed

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Thorlund Skou køber aktiemajoriteten i NUP

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Velux forlænger stor kontrakt med leverandør

1

Ny bog: Fæld træer og red klimaet

Nyt fra bestyrelser og direktioner

DI øremærker 10 millioner til SVM’ernes digitalisering

Midtjysk møbelbutik i stor udvidelse

Hundelufter finder stjålne kirkestole

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ombygning og retrofit

Skiven der skærer og affaser plastrør i èt og samme snit.

Spændelement for glatte aksler og rør

Vil du opnå fordelene ved at køre PUR lim på din kantlimer?

CE-mærkede materialer

Ny Lamelvakuumpume med trykregulering

Kan trægulvet afslibes?

Ara-el præsenterer ATyS S

Kig forbi til Black Friday og husk lukkedag

Hurtig og fleksibel CNC boring med Morbidelli

Tjek om din elpris er god

Geometrisk udmåling med laserudstyr

Vores guide til FALCON by DENIOS

Ringspann® præcision

Drømmer du om at samle al din logistik ét sted?

PUR/PIR PURENIT® – Hård skum til industrielle krav.

Reparation af CNC-maskiner

Kom til åbent hus hos European Energy Insurance ApS

Bureau Veritas Kick Off Seminar 2020

Ludbehandling af trægulve

ATyS d M fra Socomec

Mød os på DIRA messen

Aktuelle supertilbud på nye maskiner

Bent Nygaard Elektronik A/S forhandler Labelmate

Manuelle taljer fra TOHO hos Carl Stahl A/S

Send til en kollega

0.187