23948sdkhjf

Kædedirektør for byggecentre: Vi har også rådgivning på hylderne

| Af Klaus Tøttrup | Tip redaktionen om en historie

- Helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte og gå i dialog med kunderne, siger Stark-direktør Britta Stenholt

- Det er ikke sikkert, at du som håndværksmester eller entreprenør tænker så meget over alle de overvejelser dit byggecenter gør sig i forhold til at opfylde dine behov. Og fastholde dig og din virksomhed som kunde.

Og, hvor svært kan det egentlig være, kan man spørge sig selv. Byggecentret skal jo sådan set bare have nogle varer på lager og nogle lastbiler til at bringe varerne frem. Og så et par folk til at tage telefonerne, tjekke onlinebestillingerne eller tage imod ordren i byggecentret, når håndværkerne kommer forbi. Måske skal de have lidt rådgivning med i købet.

Stark har indført
omfattende videndeling

kundeservice Fyraftensmøder, produktpræsentationer og seminarer med fokus på blandt andet bæredygtighed og byggeregler er blandt de tiltag som Stark tilbyder kunderne:

– De fleste af disse møder er godt besøgt. Dels fordi håndværkerne gerne vil øge deres viden og kompetencer, men også fordi det sker i trygge rammer i det lokale Stark byggecenter, siger adm. direktør Britta Stenholt.

Seneste tiltag er et pilot-projekt, hvor håndværkerne i tre af landets Stark forretninger kan låne mødelokaler, når et projekt skal løbes i gang med kunderne eller gøre status. Tiltaget findes i første omgang i Sønderborg, Risskov og Skanderborg, og bliver det en succes, vil Stark se nærmere på om det kan rulles ud i hele landet.

Idéen med mødelokalerne opstod, fordi mange håndværkere allerede sender kunderne forbi for at kigge på materialer. Nu vil Stark undersøge om muligheden for at holde møderne giver mere værdi for håndværkerne og deres kunder.

Og så skal varerne naturligvis kunne købes til konkurrencedygtige priser i de ønskede mængder, i den rette kvalitet og leveres på rette tid og sted.

Hvis du ser dit byggecenter på den måde, så er det ikke helt tilfældigt. Hos Stark er det selve kernen i ydelsen.

- Det skal være let og enkelt at handle hos os. Håndværkerne skal ikke bruge unødig tid på at lede forgæves efter de rigtige varer eller vente på at få kompetent rådgivning. Det er vores opgave at sørge for, at den del af håndværkernes forretning kører så optimalt som muligt, siger adm. direktør i Stark, Britta K. Stenholt, og tilføjer, at den plads, som Stark udfylder i værdikæden naturligvis skal skabe reel værdi for kunderne. Og selvom det handler om pris, så handler det i lige så høj grad om service og rådgivning i øjenhøjde med håndværkerne.

- Vi skal nemlig som byggecenter-kæde kunne meget andet end blot at købe stort ind og bryde det op i mindre portioner, fremhæver Starks adm. direktør.

Dynamisk dialog
Britta Stenholt lægger ikke skjul på, at Stark især har målrettet fokus på de små og mellemstore håndværksvirksomheder. Og hun erkende, at man skal lægge sig i selen og gøre sig fortjent til at få kundernes loyalitet.

Læs også: Ny direktør hos Stark i Lemvig

- Kernen i vores ydelse består af flere elementer. Vi skal have mange produkter tilgængeligt hurtigt, vi skal yde professionel rådgivning og vi skal have et effektivt ordre- og faktureringssystem, så vi skaber overblik for håndværkerne. Og samtidig skal vi yde den nødvendige kredit.

Men helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte til kunderne og gå i dialog med dem for at sikre, at vores ydelse hele tiden matcher deres behov, understreger Britta Stenholt og tilføjer, at de personlige relationer mellem håndværkerne og medarbejderne i byggecentrene er afgørende for, at der er dynamik i dialogen.

Stark har naturligvis også interne målinger af blandt andet leveringssikkerhed og -præcision og kundetilfreds. Om man deler gerne resultaterne med kunderne. Dokumentation er noget man sætter pris på i byggeriet.

- Det er med til at holde os skarpe og det sikrer, at vi kan optimere vores ydelser. Det handler om at gøre det lettere og nemmere for håndværkerne. De har rigeligt at se til i det daglige med stadig mere krævende bygherrer, stramme rammevilkår og hård konkurrence. Det skal de kunne koncentrere sig om og de skal føle sig trygge ved at handle med os. Og det skal være uden bøvl, siger Britta Stenholt.

Også fokus på maskin-udlejning

Stark har sat fuldt trykt på udlejningsindsatsen til de små og mellemstore virksomheder.

Målet er at udleje alt, hvad kernekunderne efterspørger af lifte, gravemaskiner og håndværktøj. Og der er ekstra fokus på løfteredskaber til for eksempel vinduer og gipsplader.

Der er efterhånden mange hjælpeværktøjer til det hårdeste af dagligdagens arbejde med tunge løft og vrid og her ser Stark en mulighed for at øge tilgængeligheden.

Mere om: Stark
Hold dig opdateret med Wood Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Jysk kæde køber Optimera fra fransk gigant

Med overtagelsen af Optimera bliver Davidsen Tømmerhandel fordoblet i størrelse og den 3. største kæde på det professionelle marked

Sjællandsk møbelbutik går konkurs

Navnenyt: Wood Step styrker salget efter et halvår over al forventning

Danske designkrykker rykker til Japan

Jysk møbelvirksomhed vil ind på det amerikanske marked

Forventer flere job i nordjyske ovenlys efter ejerskifte

Nyhedsbrev

Fynsk møbelfabrik vil øge omsætningen til en milliard

Alternative praktikanter fandt plads til ændringer hos Velux

Sofaer fra legendarisk bornholmerfærge revet væk

JKE må se drømmen smuldre: Satser nu på sorte tal

FDB Møbler afprøver ny strategi med ny butik

Dansk køkkenfirma vil plante flag i Sverige

Holger Hübschmann bygger Danmarks første bryllupsshelter

Ikea åbner showroom på Vesterbro

Åbningen bliver startskuddet til Ikeas indtog i København, der også omfatter et varehus på Kalvebod Brygge.

Langelandsk ejer sælger til konkurrent

Navnenyt: Nye ansigter hos trægrossister

Vejarbejde har skabt krise for møbelbutik

Design-gruppe skaber rum ved vandet til salg af møbler og kunst

Lars Larsen er sygemeldt på ubestemt tid

Jysk-grundlægger Lars Larsen er sygemeldt og vil ikke være på kontoret det næste stykke tid, oplyser Jysk

Designa rykker ind i Københavns køkkenmekka

Åbner flagship store på hjørnet af Gl. Kongevej ved Vesterport.

Pallevirksomhed tæt på en milliard i omsætning

Rigmand tjener 345 mio. på salg

Danske designmøbler skal pryde hel lufthavn

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Tyveri af ikoniske gadebænke

Tvilum-konkurrent i betalingsstandsning

Ild i spånsilo krævede brandslukning

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Træhuse er hotte - men er de også brandsikre?

Kastrup får ny direktør

Ny CFO i Bygma Gruppen

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Tømrerfirmas lærlingesats giver pote

Erfarne kræfter bag køkkenudvidelse

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Jysk går ind på marked nummer 52

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Manicus Teknik din leverandør af KTR koblinger

Filteranlæg til cellulosefibre

Eminente muligheder med den nye SCM sav, til skarp intropris- Forhandles hos LINDLARSEN A/S

Bestseller

Sidste dag med 40% besparelse på Pro One blæsepistolen

Har du også resttræ, éngangspaller, og andet der skal neddeles til flis?

NYHED: vejledning om træspær i tagkonstruktioner

Brug for fokus på arbejdsudbuddet fra det nye Folketing

Eksplosionsikret stik og udtag fra Marechal

Termisk opsprøjtnings opgave ved Thybotech ApS i dag.

Sidste chance for at spare 40% på Pro One blæsepistolen

Automatisk etiketpåsætter til SATO CL4NX

Stærk profil skal bringe murværk ind i fremtiden

Kapacitet; har du nok? Hos Hosta Industries har vi fået mere…

Ekstremt lange træelementer til svømmehal

ROTEX elastisk klo-kobling fra KTR

Ara El præsenterer Lovatos knap- og switchserie

Ny medarbejder i JKS CAREER

Ny bog: TRÆ 75 Træspær - Valg, opstilling og afstivning

Dyvler skal ikke isættes med en hammer!

5 -akset Rover A til kr. 825.000,- ex. moms

Mange blæse-applikationer er overdimensionerede og ineffektive

Nyhed hos Brd. Klee: Elesa+Ganter RE.F2 letløbende PU-hjul.

CLAMPEX ® Spændelementer fra KTR

Send til en kollega

0.172