23948sdkhjf

Kædedirektør for byggecentre: Vi har også rådgivning på hylderne

| Af Klaus Tøttrup | Tip redaktionen om en historie

- Helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte og gå i dialog med kunderne, siger Stark-direktør Britta Stenholt

- Det er ikke sikkert, at du som håndværksmester eller entreprenør tænker så meget over alle de overvejelser dit byggecenter gør sig i forhold til at opfylde dine behov. Og fastholde dig og din virksomhed som kunde.

Og, hvor svært kan det egentlig være, kan man spørge sig selv. Byggecentret skal jo sådan set bare have nogle varer på lager og nogle lastbiler til at bringe varerne frem. Og så et par folk til at tage telefonerne, tjekke onlinebestillingerne eller tage imod ordren i byggecentret, når håndværkerne kommer forbi. Måske skal de have lidt rådgivning med i købet.

Stark har indført
omfattende videndeling

kundeservice Fyraftensmøder, produktpræsentationer og seminarer med fokus på blandt andet bæredygtighed og byggeregler er blandt de tiltag som Stark tilbyder kunderne:

– De fleste af disse møder er godt besøgt. Dels fordi håndværkerne gerne vil øge deres viden og kompetencer, men også fordi det sker i trygge rammer i det lokale Stark byggecenter, siger adm. direktør Britta Stenholt.

Seneste tiltag er et pilot-projekt, hvor håndværkerne i tre af landets Stark forretninger kan låne mødelokaler, når et projekt skal løbes i gang med kunderne eller gøre status. Tiltaget findes i første omgang i Sønderborg, Risskov og Skanderborg, og bliver det en succes, vil Stark se nærmere på om det kan rulles ud i hele landet.

Idéen med mødelokalerne opstod, fordi mange håndværkere allerede sender kunderne forbi for at kigge på materialer. Nu vil Stark undersøge om muligheden for at holde møderne giver mere værdi for håndværkerne og deres kunder.

Og så skal varerne naturligvis kunne købes til konkurrencedygtige priser i de ønskede mængder, i den rette kvalitet og leveres på rette tid og sted.

Hvis du ser dit byggecenter på den måde, så er det ikke helt tilfældigt. Hos Stark er det selve kernen i ydelsen.

- Det skal være let og enkelt at handle hos os. Håndværkerne skal ikke bruge unødig tid på at lede forgæves efter de rigtige varer eller vente på at få kompetent rådgivning. Det er vores opgave at sørge for, at den del af håndværkernes forretning kører så optimalt som muligt, siger adm. direktør i Stark, Britta K. Stenholt, og tilføjer, at den plads, som Stark udfylder i værdikæden naturligvis skal skabe reel værdi for kunderne. Og selvom det handler om pris, så handler det i lige så høj grad om service og rådgivning i øjenhøjde med håndværkerne.

- Vi skal nemlig som byggecenter-kæde kunne meget andet end blot at købe stort ind og bryde det op i mindre portioner, fremhæver Starks adm. direktør.

Dynamisk dialog
Britta Stenholt lægger ikke skjul på, at Stark især har målrettet fokus på de små og mellemstore håndværksvirksomheder. Og hun erkende, at man skal lægge sig i selen og gøre sig fortjent til at få kundernes loyalitet.

Læs også: Stark-direktør går på pension


- Kernen i vores ydelse består af flere elementer. Vi skal have mange produkter tilgængeligt hurtigt, vi skal yde professionel rådgivning og vi skal have et effektivt ordre- og faktureringssystem, så vi skaber overblik for håndværkerne. Og samtidig skal vi yde den nødvendige kredit.

Men helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte til kunderne og gå i dialog med dem for at sikre, at vores ydelse hele tiden matcher deres behov, understreger Britta Stenholt og tilføjer, at de personlige relationer mellem håndværkerne og medarbejderne i byggecentrene er afgørende for, at der er dynamik i dialogen.

Stark har naturligvis også interne målinger af blandt andet leveringssikkerhed og -præcision og kundetilfreds. Om man deler gerne resultaterne med kunderne. Dokumentation er noget man sætter pris på i byggeriet.

- Det er med til at holde os skarpe og det sikrer, at vi kan optimere vores ydelser. Det handler om at gøre det lettere og nemmere for håndværkerne. De har rigeligt at se til i det daglige med stadig mere krævende bygherrer, stramme rammevilkår og hård konkurrence. Det skal de kunne koncentrere sig om og de skal føle sig trygge ved at handle med os. Og det skal være uden bøvl, siger Britta Stenholt.

Også fokus på maskin-udlejning

Stark har sat fuldt trykt på udlejningsindsatsen til de små og mellemstore virksomheder.

Målet er at udleje alt, hvad kernekunderne efterspørger af lifte, gravemaskiner og håndværktøj. Og der er ekstra fokus på løfteredskaber til for eksempel vinduer og gipsplader.

Der er efterhånden mange hjælpeværktøjer til det hårdeste af dagligdagens arbejde med tunge løft og vrid og her ser Stark en mulighed for at øge tilgængeligheden.

Mere om: Stark
Hold dig opdateret med Wood Supply DK

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Møbel-makkerpar tjener stort på andet end møbler

25-årig midtjyde sælger møbler og antikviteter til hele verden

Europaller hitter på Facebook

Stark-direktør går på pension

Coronatravlhed er blevet til sommertravlhed hos byggemarked på Falster

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nyhedsbrev

12.620 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Se billederne: Stjernearkitekt tegner bæredygtig møbelfabrik

Nordjysk møbelfabrik jagter snedkere efter millioninvestering 

Opråb fra Estland: Danmark ødelægger vores skove

Designermøbler stjålet fra møbelfabrik

ØT Gruppen ansætter ny administrerende direktør

Virksomheder kan have fået udbetalt for meget i lønkompensation

Forhandlinger om redning til corona-fyrede er gået i stå

Messefattigt efterår: Designvirksomhed gør klar til umage roadtrip

Efter 71 år: Lukkedagen nærmer sig hos Sterup Savværk

Nyt studie: Sådan påvirker global opvarmning de tropiske skove

Svogre har startet møbelvirksomhed under corona

Nyt om navne: Ny salgschef til By Lassen

Nyt om navne: Vagtskifte i Bygma

Danmarks første bæredygtige trælast overgår egne forventninger

Muuto lander trecifret millionoverskud og satser på flere flagskibe

Bolia er buldret frem under corona: Passerer milliarden i år

Skovrydning i Amazonas fortsætter med øget styrke

Nye savværksejere slog til på det helt rigtige tidspunkt

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Sundt indeklima

Ny flowsensor fra EGE-Elektronik

ADR Dokument

Optimal beluftning af sandfælder med den rette teknologi

ADR-IMDG Dokumentation

Mangler du en el-motorer til din næste applikation?

Sommer-tilbud

MSA

Kan dine temperaturfølsomme medier holde varmen?

Modtager du vores nyhedsbrev?

Skal vi bearbejde et emne for dig?

Tænker du at du godt kan bruge indspark til din næste messe?

ADR-IMDG Pakning (Emballager)

GMV producerer løftegrej der skåner medarbejdere

Miljøvenlig rengøring af industrielle dele?

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Sikkerhed og tryghed for kunder og medarbejdere

ADR Begrænset Mængde

ELIKA støjsvag hydraulik Pumpe

ADR-IMDG Pakning og læsning

ADR Pakning, læsning og dokumentation

Renovering af en slæde på Tachhi drejebænk

Mangler du kileremme til din næste applikation?

ISO 45001 Inspirationsseminar

Pneumatikcylinder på specialmål fra dag til dag

Send til en kollega

0.125