Tre år med vanskelige markeder og svigtende salg har givet Junckers Industrier et samlet tab på mere end 100 mio. kroner.
Og med udsigt til fortsat svære markedsvilkår i Vesteuropa, er det nu andre steder, der skal satses. Det fortæller adm. direktør Carsten Chabert i et interview med Dagbladet Børsen:
- Vi kigger meget på geografien. Vi er efterhånden globalt repræsenteret enten med egne selskaber eller via distributører. Vi ser især på mulighederne for at vokse i Rusland, Indien og Kina, siger direktøren, der håber, at en bedre geografisk spredning af forretningen kan gøre Junckers i stand til at navigere udenom de store konjunkturudsving i fremtiden.
Store mulighederMarkederne i Asien stod blot for 8 % af 2010-omsætningen på 463 mio. kroner, og Junckers øjner således et stort potentiale for fremtidig vækst i bl.a. Kina:
- Vi ser meget store muligheder i Asien. Vi kan se, at de går meget op i vores lange historie, og at der er stor interesse for high end-produkter, siger Carsten Chabert.
Læs mere om Junckers’ årsregnskab i artiklen