23948sdkhjf

Ny tendens på Köln-messen: Gæsterne skal træde ind i et univers af oplevelser

Se billederne af de danske stande på IMM-messen, der summer af årets helt store tema.

Der er særligt én trend, der i år præger standene på IMM-messen i Köln: Iscenesættelse.

Det mener Michael Skjødt, der er administrerende og kreativ direktør hos messeleverandøren Ambiente, der står bag opbygningen af mange af de danske stande, der er med på årets messe.

- Den største tendens er en øget iscenesættelse af messestandene, således kunderne i højere grad træder ind i et oplevelsesunivers eller en kunstinstallation snarere end et mini-showroom med et hav af møbler, fortæller han.

Som eksempel nævner han den 150 m2 store Republic of Fritz Hansens messestand, som Ambiente har bygget.

Fra gangarealerne på messen er der begrænset kig til standen, og størstedelen af standen er gemt nænsomt væk bag tunge gardiner. Men de besøgende, der alligevel bevæger sig ind på standen, får del i en særlig oplevelse:

Bag gardinerne er flere farveafstemte miljøer, hvor oplevelsen er i fokus og kun få produkter er iscenesat. I stedet kan de gå på opdagelse gennem en otte meter lang lystunnel under et tag af pendel-lamper.

Bæredygtighed og kvalitet
Ud over oplevelsesuniversitet som den helt store tendens er der i år også et stort fokus på bæredygtighed, kvalitet og ægte materialer, fortæller Michael Skjødt.

Håndværket og naturen går hånd i hånd, og grønne haver med ægte planter har også sneget sig ind i messehallerne.

I alt er 68 danske virksomheder præsenteret på messen - mange af dem med deres bud på en stand fuld af oplevelser. 

16 af de danske virksomheder har fået en hjælpende hånd fra Ambiente, der i alt har leveret leveret 4.370 m2 messestande til 20 kunder.

Alt udgør de danske seks procent af de samlede udstillere fra mere end 50 forskellige lande. 

Et udsnit af de danske stande på årets IMM-messe kan ses i billedehjulet øverst. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095