23948sdkhjf

Akademiker- kampagnen forlænget

Der gøres en ekstra indsats for at få akademikere i job. Akademikerkampagnen bliver forlænget til gavn for de ledige, der blev færdiguddannet i 2001 og 2002.

Akademikerkampagnen forlænget



Akademikere, der har gået ledige i et til to år, bør også få gavn af akademikerkampagnen, der indtil nu har fokuseret mest på at få dimittender i job. Således mener Akademikernes Centralorganisation (AC), som ønsker at forlænge indsatsen for at få højtuddannet arbejdskraft ud i de små og mellemstore virksomheder.

- Vi kan se, at vi er begyndt at få lukket hullet i diget. De akademikere, der blev færdiguddannet i sommer, har ikke haft det helt så håbløst, som dem, der kom ud sidste år. Kampagnen har vist, at der er et kæmpe potentiale i mange små og mellemstore virksomheder. Derfor er det oplagt, at vi tager fat på at skabe åbninger til de ledige, der kom ud i 2001 og 2002, så de generationer ikke bliver tabt, siger Sine Sunesen, formand for AC, til Berlingske Tidende.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064