23948sdkhjf

ZOW med succes i andre lande

ZOW er anderledes end andre internationale messer. ZOW er en koncentreret fagmesse und det er udelukkende beslutningstagerne i en virksomhed, der inviteres. I modsætning til andre fagmesser, oplever ZOW en kraftig vækst.
Hver enkelte messe er et bevis herfor: i Bad Salzuflen (Tyskland), Pordenone (Italien), Madrid (Spanien) og Moskva (Rusland) og nu også i Shanghai (Kina). Med næsten 600 udstillere og 13.000 fagbesøgende er det ZOW i Tyskland og Italien, der er de største.

Den første ZOW fandt sted i Tyskland i 1995 og 49 udstillere præsenterede deres produkter for 1.400 besøgende. Året efter var antallet fordoblet og i 2004 var der tale om en tifoldig forhøjelse. I 2001 afholdtes den første ZOW i Italien og 2002 den første i Spanien. I april 2004 gennemførtes den første ZOW i Rusland og i september i Kina deltog 25 virksomheder i en preview-messe, der følges op i september af en full-size-messe.

På ZOW koncentrerer man sig om det væsentlige

ZOW er nok mere en slags workshop end en decideret messe. Pga. det ensartede standopbygningskoncept, samt manglen på skillevægge og separés, opstår en afslappet og transparent atmosfære. De internationalt udadvendte underleverandører præsenterer målrettet til det specifikke marked deres aktuelle produktnyheder. Gæsterne kommer fra møbel- og træindustrien, men også arkitekter, indretningsarkitekter og designere besøger i et stigende antal messerne.

Det er menneskerne, produkterne og kommunikationen, der står i spidsen for konceptet, der reducerer en messe til det, den egentlig burde være: en åben markedsplads med talrige muligheder for kommunikation og præsentation. ZOW betyder farvel til dyr og omfangsrig præsentation, væk fra alt, der spærrer for blikket på det væsentlige.

Optimal placering – både sted og tidspunkt

Til ZOW-filosofien hører også et nøjagtigt afstemt valg af byer og tidspunkter på det respektive marked. ZOW tilpasser sig industrikundernes produktionsrytme. Alle ZOW's finder sted et halvt år før markedets vigtigste møbelmesse. På den måde har producenterne tid til at tilføre underleverandørerne nye produkter til deres egen portefeuille.

ZOW-messer finder altid sted der, hvor møbelindustrien er. I Tyskland er det f.eks. Ost-Westfalen, hvor over 70% af den tyske møbelindustri befinder sig. I Italien er det Pordenone, der ligger i hjertet af den italienske møbelindustri og i Rusland ligger næsten alle møbelproducenter i nærheden af Moskwa.

Det er Full-Service!
ZOW – det er Full-Service til udstillere og gæster. Komplette messepakker gør det nemt at planlægge og standstørrelser på 15, 30, 45, 60 eller 90 m² danner faste rammer om præsentationen. Et omfangsrigt sortiment af udstillingsmøbler komplementerer messepakken. Og da alle stande ser næsten ens ud, har også små virksomheder en chance for at præsentere sig godt.

Men "Full-Service" betyder også et antal serviceydelser, der er indeholdt i messepakken; Udstillingsmøbler, belysning og strøm, gulvtæppe i alle haller, receptions- og garderobeservice, sikkerhedstjeneste, gratis parkeringspladser, reklame, direct-mail-aktioner, presse- og PR-arbejde og last but not least: Entré og gastronomi er gratis for alle fagbesøgende.

Arrangør af ZOW-messerne er SURVEY Marketing + Consulting GmbH & Co. KG (Bielefeld, Tyskland), agentur for virksomheder fra Danmark, Sverige og Norge:

Lis Nørgaard - Denmark Business Consulting
Koelner Str. 205
41468 Neuss, Tyskland
Telefon +49 2131 71 89 460
Fax +49 2131 71 89 461
Email:
http://www.denmarkconsulting.de

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11