23948sdkhjf

Nyt domicil skal booste Global Timber på det skandinaviske marked

Byggeriet af Global Timber og datterselskabet Fredsted Floors nye fælles domicil i Aarhus er gået i gang. 1.470 kvadratmeter med kontor, fællesfaciliteter og showroom bliver fra februar 2019 indholdet i de nye bygninger. 

Håbet er, at det kan sætte skub i det skandinaviske marked, understreger Global Timbers direktør, Peter Bæk til Wood Supply:

- Det bliver en måde at styrke aktiviteterne blandt vores danske kunder og nære eksportmarked, siger han om satsningen hos hårdttræ-grossisten, der trods sin placering i Aarhus sælger halvdelen af sine varer uden for landets grænser.

Virksomheden vil nemlig bruge de nye lokaler til at gøre sig mere synlige - og det skal være vejen til at styrke virksomhedens position i skandinavien. 

Synglighed er vigtig
Det nye fokus på synlighed kommer til udtryk på flere niveauer.

De to virksomheder placeres i hver sin selvstændige bygning og får hvert sit faceudtryk. Mens Global Timber beklædes med træ fra egen import, fremstår Fredsted Floors som et åbent og transparent kontor og showroom.

- Både ude og inde ses specialdesignede løsninger med træ fra Global Timbers egen import, og dermed er bygningen i sig selv en måde at vise virksomhedens produkter frem, siger Peter Bæk.

Samtidig giver showroomet hos Fredsted Floors mulighed for at vise datterselskabets produkter frem og danne rammerne om forskellige events, hvor kunder kan lære om produkterne og møde eksperter på området.

- En vinduesfabrikant ved, hvad han skal have, når han handler hos os. Men skal du vælge et gulv, har du brug for at se det først, siger Peter Bæk som forklaring på, hvorfor det er vigtigt med det nye showroom. 

Det er nemlig særligt kunderne hos Fredsted Floors, der har brug for at se produkterne, før de handler. Disse kunder kommer primært fra projektmarkedet.

- Jeg håber, det her kommer til at segmentere vores position på markedet, siger Peter Bæk om den nye statsning. 

Som en del af den nye strategi lancerer Global Timber også en digital strategi. De første skridt er allerede taget med en ny hjemmeside og nyt logo.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096