23948sdkhjf

Ny fremgang for Junckers i 2010

Trods endnu et underskud kan den danske producent af trægulve glæde sig over, at det både lykkedes at øge omsætningen og reducere underskuddet i 2010.
Efter et underskud på næsten -60 mio. kroner i 2008 formåede Junckers i 2009 at reducere tabet til -25 mio. kroner, og i 2010 tog virksomheden endnu et skridt i den rigtige retning.

Omsætningen steg fra 440,6 til 462,9 mio. kroner, mens underskuddet denne gang lyder på -19,29 mio. kroner.

Tilfredsstillende resultat
Så trods tre år med et samlet tab på mere end 100 mio. kroner er Junckers en virksomhed, der ser fortrøstningsfuldt på mulighederne i de kommende år:

- Vi er glade for, at de mange spændende gulvløsninger til både det kommercielle marked og sportssegmenterne har givet os et løft. Disse initiativer, sammenholdt med vores mange øvrige tiltag på salgsområdet og den fortsatte fokus på de interne processer, har givet et tilfredsstillende resultat, når vi tager de generelle markedsvilkår i betragtning. Det giver os en tro på, at vi kan gøre det endnu bedre i 2011 og fremover, siger adm. direktør Carsten Chabert.

Han fremhæver desuden, at det med afsæt i initiativerne på salgsområdet faktisk er lykkedes at øge markedsandelen på en række markeder inden for både gulve, lak og olie.

Junkers’ egenkapital udgjorde ved årets udgang 230 mio. kroner, mens den rentebærende gæld lå uændret på 161 mio. kroner. Virksomheden beskæftigede gennemsnitligt 378 medarbejdere i 2010, hvilket er 11 færre end året før.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11