Pressemeddelelse: Vinkelopskæringscenter AXIOMA 125

AXIOMA 125 er et pladeopskæringssystem designet for mindre og mellemstore virksomheder som ønsker at forøge sin produktionskapacitet og effektivitet.

AXIOMA garanterer maksimum produktionskapacitet begrundet i klingens snithøjde på op til 125 mm og muligheden for at skære emner i størrelser op til 5700 x 2440 mm.

Desuden kan den nye model leveres med optioner fra modellen ”OCEAN”, som er topklassen indenfor vinkelopskæringsanlæg.

Det er muligt at forøge maskinens effektivitet ved indsætning af et ekstra pre-cut udstyr, patenteret af GABBIANI og grundigt gennemprøvet over længere tid. Udstyret består af et eksternt bord som modtager stakken der skal for-opskæres og som, når snittet er udført, returnerer stakken til maskinen med pusheren, hvor det automatisk genoptages i maskinens arbejdscyklus. Pre-cut bordets karakteristik og dets rotation muliggør optimering i udnyttelsen af emnerne, specielt i større dimensioner. Pre-cut rotationen udføres medens langs- og tværsakserne udfører bearbejdninger, hvilket bevirker stor produktivitet, også under udførelse af komplekse skæringer.

Software systemet “WinCutPlus” arbejder med Windows programmer, hvilket betyder en meget brugervenlig maskine.

Ved hjælp af browser med ikoner, kan operatøren få adgang til hovedfunktionerne (udføre programmering, automatisk og halv-automatisk mode) og trække på en effektiv on-line-hjælp service. Vedligeholdelsesaktiviteter kan planlægges fra PC, hvorved en pålidelig og korrekt brug af maskinen tilsikres. Telesolve assistancesystem reducerer enhver down-time, ved problemløsning med fjerndiagnostik som tillader GABBIANIs teknikerstab at etablere direkte kontakt til kundens maskine via fast standard telefonlinie.

Den automatiske pladesav kan anvendes i kombination med automatiske håndterings-systemer fremstillet af MAHROS, som er et andet firma i SCM gruppen. Kombinationen består af en vinkelopdelingssav og et automatisk aflægningssystem. Denne konfiguration muliggør særdeles høj produktionsrate for en maskine af denne størrelse.

Hele kombinationen kan styres af en software-supervisor (som kan integreres i kørslen af en hel produktionslinie). Dette forsyner og beregner alle emneinformationer og aflægningsstationen og labelidentifikationen af den producerede emnestak.

AXIOMA er derfor en mangesidet maskine, som er i stand til at udføre effektive bearbejdninger af såvel store som små serier.

Nærmere information:

Tlf. 96269626