Pressemeddelelse: PAUL C14 serien sætter standarden

PAUL har netop udviklet en ny generation af topmodellen ”14”, som byder på optimering på alle områder. En ekstremt hurtig og kraftig maskine, der byder på nem betjening og høj driftsikkerhed med minimal vedligeholdelse.

C14 serien er nu fuldendt, hvad angår C14 seriens netværkskapacitet og –hastighed, takket være den nye generation MAXI 5.0 Premium CNC styring.

Da real-time maskinstyringer kræver mere omfattende know-how og datakapacitet end almindelige kontor-applikationer, er den nye MAXI 5.0 Premium styring baseret på LINUX operativsystem. LINUX sikrer kontinuérlig og driftsikker produktion.

MAXI 5.0 Premium karakteriseres ved sin mulighed for at lade sig integrere direkte på eksisterende netværk, hvorved der bliver mulighed for ubegrænset udveksling af data mellem maskinen og enhver netværks PC.

Adgang til maskinens data og ændring af disse data er mulig fra enhver autoriseret kontor PC med standard web browser, som f.eks. Microsoft™ Internet Explorer eller Netscape™ Navigator.

Paul modelrække 14 – for optimal produktivitet

En enestående produktivitet opnås med den meget høje fremføringshastighed, den ekstremt hurtige savcyklus samt den kraftige acceleration af emnet.

Takket være de optimerede pneumatiske bevægelser i sav-cyklus processen, sænkes luftforbruget drastisk, hvor det samtidigt har været muligt at øge produktiviteten med 20% i forhold til den foregående model 14. Også en forbedring af det elektriske servo styresystem for positionering af emnerne, medvirker til en forøgelse af produktionshastigheden.

Anvendelsen af seks nedre fremtrækshjul kombineret med en optimeret AC servo motor og tandrem, har betydet meget korte bearbejdningstider og derfor maksimum out-put ved et samtidigt meget lavt støjniveau. Begge servo motorer og tandremmen er vedligeholdesfri.

Tilsammen gør det den gennemtestede efterfølger til 14 serien endnu hurtigere og mere effektiv.

...for præcision
Fremføringssystemet er indrettet således at længde-tolerancerne er sænket til et minimum. Selv vanskelige emner, som f.eks. krumt træ kan afkortes med stor nøjagtighed. Nederst sørger hårdt forkromede og præcisionsslebne fremføringsvalser for den meget præcise positionering. De drives af en kraftigt dimensioneret tandrem som garanterer den nøjagtige positionering af træet. Foroven tilpasser de individuelt trykluftstyrede overtryksruller sig til emnet – og absorberer for uensartet materiale.

… for stabilitet
PAUL C14 er konstrueret med en meget kraftig og vridningsfri stålramme. Mange andre konstruktionsmæssige egenskaber så som overdimensionerede lejer og føringer, sikrer maskinen en lang levetid.

… for driftsikkerhed
PAUL C14 seriens høje driftsikkerhed garanteres af det robuste design og hele maskinens holdbarhed samt det faktum at alle dele praktisk talt er modstandsdygtige overfor slid, specielt vigtige dele som tandremme, skiver m.v., der er fuldstændig vedligeholdelsesfri.

De vigtige egenskaber og konstruktioner som har vist sig succesfulde på den foregående model 14, er ligeledes indføjet i de nye maskiner og dermed viser der sig vedvarende fordele indenfor reservedelstilgængelighed, service- og vedligeholdelsesområdet og indenfor teknisk know-how.

… for let betjening og vedligeholdelse
MAXI 5.0 Basic er udstyret med touch screen.

Indtastning af kommandoer har aldrig været lettere at indgive i computeren. Den støvbeskyttede og glatte overflade er ideel for industrielt brug. Betjening af touch panelet, der er indbygget i maskinen, sker ved hjælp af en plastic pen. Det er let at indtaste instruktioner for skærelængder og opgaver som skal udføres.
C14 maskinerne er yderst brugervenlige og lette at vedligeholde pga. deres rene linier.

Når maskinens kabinelåge åbnes, er der direkte adgang til mange af maskinens dele.
Problemet med at adskille spild fra færdige komponenter, et problem som man ofte støder på ved andre maskiner, eksisterer ikke på PAUL C14 pga. maskinens skråtstillede position. Mindre afklip og tilskæringer glider med hjælp fra en effektiv luftdyse bagud af maskinen.

Yderligere information:

Tlf. 96269626