Velux-boss vil sætte skub i væksten: Satser på nyt forretningsområde
Efter en længere årrække, hvor væksten i ovenlysgiganten Velux har stået i stampe, vil David Briggs som ny topchef føre virksomheden til nye højder.
I en ny vækststrategi, som David Briggs skal forløse frem mod 2021, har virksomheden blandt andet opkøb på tale. Og så vil man satse på et helt nyt forretningsområde, skriver Finans.
I dag er Velux primært kendt for at fremstille ovenlysvinduer til private hjem. Om 5-10 år håber David Briggs dog, at Velux-vinduerne også vil være at finde i byggerier til kommercielt brug.
- Jeg håber, at vi ser en væsentlig større virksomhed med en anderledes omsætningsfordeling, så mere af vores salg kommer fra kommercielle kunder end i dag, siger David Briggs til Finans.
52-årige David Briggs overtog posten som administrerende direktør for Velux fra Jørgen Tang-Jensen ved årsskiftet. Han håber, at Velux kan vokse med 5 procent i 2018.
På trods af det nye forretningsområde, skal man dog ikke forvente at se andre produkter end ovenlysvinduer til salg hos Velux, understreger David Briggs.
- Det ville udvande vores forretning, hvis vi fokuserede på helt andre produkter. Vi skal holde øjnene på bolden og blive i det område, vi har kompetencer og store vækstmuligheder inden for, siger han.