23948sdkhjf

Carl Hansen & Søn åbner flagshipstore i amerikansk storby

Med åbningen fortsætter Carl Hansen & Søn sin strategi om international ekspansion

Carl Hansen & Søn er internationalt anerkendt for at fremstille nogle af de største danske møbelklassikere, og nu får beboere på den amerikanske vestkyst rig mulighed for at se nærmere på de danske designikoner.

I en pressemeddelelse oplyser den fynske møbelfabrik således, at man i marts har åbnet en ny stor flagshipstore i San Franciscos designdistrikt.

- San Francisco har længe været stedet, hvor internationale idéer og værdier mødes, og kombineret med byens renommé som designdestination giver det os de ideelle rammer for vores første detailbutik i USA, siger administrerende direktør Knud Erik Hansen.

Fokus på det amerikanske marked

Carl Hansen & Søn har stærkt fokus på at sikre et solidt fodfæste på det amerikanske marked og har blandt andet foretaget en vellykket udvidelse af showroomet i New Yorks Flatiron District. Derudover er tiltaget i San Francisco endnu et led i en løbende strategi om international udvidelse.

Den omkring 200 kvadratmeter store flagshipstore bygger videre på den særlige 'loft'-stemning, der hersker over Carl Hansen & Søns flagshipstore i New York.

Butikken i San Francisco, der tidligere var placeret i Culver Citys Helms Bakery, har to udstillingsarealer, der omfatter hele dansk designs guldalder.

I hovedgalleriet, der vender ud mod gaden, udstilles klassiske ikoner af Hans J. Wegner, Ole Wanscher, Mogens Koch, Poul Kjærholm og Frits Henningsen samt nutidige mesterværker af den internationalt anerkendte japanske arkitekt Tadao Ando, den østrigske designtrio EOOS og de visionære danske designere Anker Bak og Naja Utzon Popov.

Faaborgstolen er med

I et andet galleri hyldes brandets designarv og passion for traditionelt dansk håndværk, og kunderne møder blandt andet Danmarks første moderne designklassiker, Faaborgstolen, tegnet i 1914 af Kaare Klint.

De to verdener forbindes af et bibliotek, der er bygget af specialdesignede Mogens Koch-reoler, hvor kunderne kan fordybe sig i Carl Hansen & Søns univers og få inspiration fra både virksomhedens interessante historie og fortsatte udvikling.

- Den nye flagshipstore er indrettet til at fungere som en inspirerende og mindeværdig ressource for designverdenens utallige interessenter - og den tilgodeser både de unikke behov, som kontraktmarkedet har, samt den private kundes opdagelsesrejse, siger Knud Erik Hansen.

Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094