Actulux satser stærkt på eksport i disse år, og meget tyder på, at den internationale strategi bærer frugt.
Ifølge erhvervsmagasinet Indtryk styrer Hadsund-virksomhedens 2010-omsætning mod en 50/50 fordeling mellem hjemmemarked og eksportmarkeder, og det er en kraftig fremgang i forhold til i fjor,
Her kom blot 20 % af omsætningen fra eksport, og i 2011 forventer direktør Jens Buus, at eksportandelen vil stige til hele 80 %.
Opskriften på Actulux’ succes er at identificere ’start-kunder’ i alle EU-lande; dvs. kunder som er blandt de tre største producenter i det pågældende land.
Erhvervsmagasinet Indtryk oplyser, at virksomheden – via Væksthus Nordjylland – bl.a. har hentet gode råd til procesoptimering hos Teknologisk Institut undervejs i processen.
Blandt ejerne af Actulux er investeringsfonden Vækst-Invest Nordjylland, som tilbage i januar
i selskabet med et må om at tredoble omsætningen i løbet af fem år.
