23948sdkhjf

Avis kritiserer Snedkernes Efterårsudstilling: Hvad er det dog for en opstilling?

- Intentionen er god. Præsentationen er til gengæld mindre god. Det minder om et fyldt møbellager, på trods af at vi befinder os i en af de smukkeste haver i København.

Sådan skriver Dagbladet Politikens anmelder Lars Hedebo Olsen om årets udgave af Snedkernes Efterårsudstilling, som i disse dage kan ses i Designmuseets have, Grønnegården, i København.

De 40 værker står tæt på en græsstribe i Grønnegården, hvor krydser af lige fodboldkridtstreger danner udstillingsfelter.

Og det mener han ikke, fremmer udstillingens budskab om nærvær og møder i det offentlige rum.

- Hvorfor spiller møblerne slet ikke sammen med træerne, buskene – alle de steder i naturen, hvor de naturligt vil blive placeret, hvis vi befandt os ude i virkeligheden?, skriver Lars Hedebo Olsen også.

Og undrer sig over, hvad den store have skulle bruges til, når den ikke er inddraget.

Der bliver ikke kun skoset i anmeldelsen, som får 3 ud af 6 Politiken-hjerter. 

Der bliver også rost, når anmelderen kalder udstillingen for ”40 fine projekter” og betegner værker af naturlige materialer som udstillingens mest indbydende.

Han afslører så sin egen præference for udstillingens grovere stykker og vælger at fremhæve Niels Hvass’ klodsagtige bænkebord af krydsede planker, Norm Architects enkle, skulpturelle skifermøbel. Og Søren Ulrik Petersens rustikke bænk af birketræsstammer med bark.

Wood Supply har forsøgt at få en kommentar fra udstillingsarkitekterne Mads Kjædegaard og Stig L. Andersson, som udstillingens sekretariat henviser til.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094