Montana er først og fremmest kendt for sine modulreoler, men via et nyt samarbejde med vvs-leverandøren, Brdr. Dahl, vil virksomheden nu forsøge at slå sit navn fast inden for baderumsmøbler.
Montana har således udviklet en ny modul-serie, der skal distribueres via Brdr. Dahls butikker, og det giver møbelproducenten adgang til et marked, der hidtil har været svært at komme ind på:
- Vores klassiske distribution er den almindelige møbelhandel, men den sælger ikke løsninger til badeværelset, de bliver stort set udelukkende solgt igennem vvs-butikker. Så det har været en fin kombination mellem et design og et system hos os og så en distribution hos Brødrene Dahl, siger produkt- og marketingansvarlig, Joakim Lassen, til dagbladet Børsen.
Montanas årsresultat faldt fra 16,3 mio. kroner i 2007/08 til 0,4 mio. kroner i 2008/09, men ifølge Joakim Lassen ser indeværende regnskabsår anderledes positivt ud. Således er Montana så småt ved at være tilbage på niveauet fra før finanskrisen satte ind.
- Vores almindelige salg til boligen har hele tiden været meget sundt. Det er på vores store kontraktsager, vi har været kraftigt påvirket, siger han til Børsen.
