23948sdkhjf

Ny kampagne skal få unge til at vælge XL-Byg

Vil tiltrække 50 procent flere elever om året.

XL-Byg har i dag meget svært ved at tiltrække praktikansøgere til deres uddannelser indenfor handel og kontor til deres 118 forretninger. Men nu satser kæden stort i kampen om fremtidens talenter.

I en pressemeddelelse skriver XL-Byg, at man vil lancere en stor kampagne, som skal medvirke til at spotte talenterne og fortælle nutidens unge, hvad byggevarebranchen og XL-Byg har at tilbyde som uddannelsessted.

Ifølge XL-Byg kender de unge nemlig ikke meget til de karrieremuligheder, som en af kædens uddannelser åbner op for.

- Vores elever får indsigt i et enormt varelager, de lærer at rådgive indenfor bygningsreglementet, de kan sælge, lave tilbud og føre salgskampagner ud i livet, siger HR- og kommunikationschef i XL-Byg, Liselotte Christensen.

- Karrieremæssigt er der åbent for stillinger indenfor salg, handel og ledelse i hele branchen, siger HR- og kommunikationschef i XL-Byg, Liselotte Christensen.

Som et led i kampagnen er XL-Byg klar til at lancere 50 nye praktikpladser omgående og endnu flere på sigt. Derfor samarbejder kæden blandt andet med flere af landets handelsskoler.

Derudover får nuværende elever mulighed for at fortælle om deres læretid på kædens nye elevsite og på elevernes Facebookside.

Liselotte Christensen understreger, at indsatsen ikke vil være centreret om de store byer. Som en lokalt baseret kæde er det nemlig en del af XL-Bygs mål at styrke en geografisk bred vækst.

- Vi vil udvikle og holde på de unge talenter lokalt for at understøtte kædens vækst på landsplan. Mange af vores forretninger ligger i geografiske områder, som er udfordrede af befolkningens stigende søgen mod de større byer. Ved at styrke indsatsen overfor unge, som er på vej ud på arbejdsmarkedet, håber vi at kunne tiltrække og bibeholde arbejdskraften i lokalområderne, siger Liselotte Christensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11