23948sdkhjf

Brugernes dom: Wood Supply er et godt medie

Wood Supplys store brugerundersøgelse viste, at tilfredsheden blandt læserne er høj. Vi modtog også flere fine bud på nye tiltag, og nogle af disse ser allerede dagens lys i næste uge. Alle portaler under Industry Supply går nemlig online med helt nyt layout fra på mandag.
I sidste måned gennemførte vi her på Wood Supply en spørgeskemaundersøgelse, og hele 922 brugere valgte at give sit besyv med.

Udgangspunktet var at få idéer til, hvad vi kan gøre anderledes og bedre i fremtiden samt at få en pejling på, om vores arbejde - altså portalen og nyhedsbrevet - er tilfredsstillende for vore kunder og læsere.

Det kortfattede svar på spørgsmålet er i al beskedenhed: Ja!

Flere end 95 % erklærer sig nemlig enten ”enig” eller ”delvist enig” i, at informationerne er troværdige, saglige, relevante og letforståelige. Knap 74 % af de adspurgte orienterer sig i nyhedsbrevet hver dag, mens halvdelen dagligt klikker sig ind på portalen. Det er bemærkelsesværdigt, eftersom det kun er 60 % af respondenterne, der læser nyheder på nettet hver dag.

Stærkt netværk
Generelt indikerer undersøgelsen en høj grad af commitment omkring Wood Supply. Hele 62 % af respondenterne har således modtaget nyhedsbrevet hver dag gennem mere end 12 måneder, mens 76 % har anbefalet det til en kollega, ven eller bekendt.

Dette efterlader indtrykket af et stærkt netværk, hvilket forstærkes yderligere af, at 57 % har ytret, at de blev bekendt med Wood Supplys eksistens via en kollega.

Succes med indrykninger
En stor del af Wood Supplys medlemmer benytter sig fra tid til anden af muligheden for at indrykke nyheder under ”Nyt fra medlemmer”, mens der er lidt færre, der benytter sig af ”Markedsplads”, ”Kapacitet tilbydes”, ”Leverandør søges” osv.

Til gengæld viser undersøgelsen, at de medlemmer, der gør, får meget ud af anstrengelserne. Fx har næsten 71 % oplevet at få en vare solgt via ”Markedspladsen”, mens 39 % har fået konkrete henvendelser på en indrykning under ”Kapacitet tilbydes”.

- Wood Supply er et godt værktøj at slå op i. Et rigtig godt opslagsværk når man skal generere nye kunder. I skulle bare vide, hvor mange møder jeg har lavet via Wood Supply, lyder kommentaren fra én af respondenterne.

Her hos Industry Supply vil vi derfor fremover arbejde på at gøre vore medlemmer yderligere opmærksomme på de fordele, der ligger i at avende portalen aktivt.

Branchespecifikke annoncer er et stort plus
I medieverdenen er balancen mellem redaktionelt stof og reklame hårfin. For mange reklamer er en kilde til irritation, men på Wood Supply ser mængden heldigvis ud til at være passende.

En væsentlig del af vores koncept er, at alle bannerannoncer skal have relation til branchen, og det er brugerne glade for. Således giver næsten 75 % udtryk for, at dette er vigtigt element, mens kun 12 % finder mængden af annoncer helt eller delvist upassende.

Endvidere giver næsten 60 % udtryk for, at de lægger mærke til annoncerne, og det er med til at bekræfte vores egen statistik, der vidner om en relativt høj click-rate på vore bannerannoncer.

Nyt layout på trapperne
Over 85 % af de adspurgte erklærer sig ”enig” eller ”delvist enig” i, at portalens layout er pænt og indbydende. Der er dog en vis overvægt i ”delvist enig”, og samtidig er mange kommet med gode forslag til, hvordan vi kan øge brugervenligheden og i det hele taget skærpe portalens opsætning og layout.

Her kan vi så med glæde informere om, at vores udviklingsafdeling i en periode har arbejdet på et helt nyt og spændende design til portalerne. Det uploades i den kommende weekend og er således klar til at byde alle velkommen mandag den 27. april.


Blandt alle respondenter trak vi efterfølgende lod om 3x3 flasker rødvin, og vinderne blev følgende:

Claus Mikkelsen, Kuma Produkter A/S
Kaj Bundgaard, Krone Vinduer A/S
Hans Jessen, TIB


Stor tak til alle de mange brugere, der har deltaget i undersøgelsen. De udtrukne vil modtage deres vingave snarest.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079