Markedsføring på nettet styrkes under krisen
Når pengene er knappe vil man vide, hvad man får for dem. Krisen vil medføre vækst i målbare annonceringsformer på nettet, siger digital tænketank.
Tænketanken Digital Udfordring forventer, at virksomhederne i stadigt stigende omfang vil benytte sig af internetannoncering og E-handel for at reducere omkostningerne til salg og markedsføring. - Ved en bannerannonce kan man direkte måle, hvor mange brugere der klikker sig videre til produktet, og hvor mange der køber det. Krisen vil medføre en vækst i målbare annonceringsformer, siger Christian Godske, digital evangelist, Mediacom til Berlingske. Den digitale tænketank forventer samtidig, at der i virksomhederne vil være øget fokus på etablering af E-handel med det mål at sænke salgsomkostningerne generelt. Tænketanken består af Christian Peytz, FDIM; Ulrik Falkner Thagesen, Mediacom; Thomas Madsen-Mygdal, Social Square samt Sofia Arhall, Cococo.