23948sdkhjf

Digital overhaling til danske topklassikere

Midt i 2016 indgik møbelproducenten Fritz Hansen i et samarbejde med det multimediebureauet Valtech, som før har hjulpet en stribe andre mode- og designbrands.

Nu er partnerskabet så klar til at vise frugten af samarbejdet på hjemmesiden fritzhansen.com, skriver reklamebranchens nyhedsportal Markedsforing.dk.

Møbelproducenten, der står bag nogle af de mest ikoniske møbelklassikere som Ægget og Svanen, har fået en digital løsning, hvor design og funktionalitet er i højsædet, skriver Fritz Hansen i en pressemeddelelse, som markedsforing.dk refererer til.

Andre danske luksusbrands såsom Royal Copenhagen og Normann Copenhagen har samarbejdet med Valtech.









Fritz Hansen har i 2016 åbnet fem nye Concept Stores i hhv. København, Tokyo, Milano, San Francisco og Seoul, og målet med såvel den globale som digitale satsning er både at brande og positionere designklassikerne, og det nye site skal drive trafik til butikkerne og støtte tilstedeværelsen i en digital kontekst.

Det er luksuriøst

Det primære formål har været at skabe et digitalt showroom, der matcher Republic of Fritz Hansens univers.



- Opgaven for os har først og fremmest været at skabe et eksklusivt design, der kan fungere globalt og på alle platforme. Dernæst har det været at sikre en fleksibel løsning, der gør det nemt at sprogversionere og udvide funktionalitet, som behovet opstår, siger Søren Thingholm Jensen, der er Business Director of Commerce & Retail hos Valtech.

Han mener, at brugerne på sitet nu får en næsten fysisk fornemmelse af de eksklusive designmøbler, mens opbygningen skal give de besøgende lyst til at gå på opdagelse.

Sitecore og uCommerce

Til løsningen for Republic of Fritz Hansen er valget af CMS-platform faldet på Sitecore, mens uCommerce-platformen håndterer e-handlen, efterhånden som online-shoppen bliver udbygget.

- Enhver virksomhed i denne globale verden er nødt til at have et digitalt ben. Det gælder også kendte og eksklusive luksusbrands. Her er opgaven primært at skabe den samme oplevelse online, som kunderne er vant til fra fysiske butikker, slutter Søren Thingholm Jensen fra Valtech.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094