23948sdkhjf

Ny strategi giver bonus for møbelproducent

NJA Møbler har det seneste år fokuseret på de internationale kæder, og i weekenden høstede Thy-virksomheden succes af det arbejde. Møbelkæden Bettenwelt kårede her NJA til årets leverandør.
Efter et par år med mindre gode resultater tog NJA Møbler sidste år hul på et nyt og spændende kapitel i virksomhedens historie.

Møbelproducenten sadlede om og gik fra produktion og salg af varer fra eget sortiment til udelukkende at satse på internationale kæder via udvikling og produktion af skræddersyede produkter.

Allerede nu kan ledelsen i NJA med tilfredshed konstatere, at den nye strategi smitter positivt af på udviklingen. Tidligere i år blev man godkendt som IKEA-leverandør, og i lørdags blev NJA udnævnt som årets leverandør hos Bettenwelt - et selskab under JYSK-koncernen med butikker i blandt andet Tyskland, Østrig og Schweiz.

Da de omkring 130 medarbejdere mandag morgen mødte ind på fabrikken i Nors, var det således til synet af en halv meter høj sølvpokal, der er det synlige bevis på JYSK-selskabets tilfredshed med sin danske samarbejdspartner. NJA Møbler producerer forskellige boligmøbler i fyrretræ til Bettenwelt.

Et skulderklap af de store
Ifølge administrerende direktør Henrik Kusk Jeppesen er udnævnelsen hos Bettenwelt en meget stor anerkendelse og samtidig en bekræftelse af, at NJA’s nye strategi bærer frugt.

- Det er helt klart noget, vi vil bruge offensivt. Prisen er et skulderklap af de store og et synligt bevis på, at vi er dygtige til det, vi gør, siger direktøren og forklarer, at NJA har samarbejdet med Bettenwelt gennem mange år, og at kæden med tilfredshed har noteret sig den tilpasning, som NJA har foretaget gennem det seneste år.

Styrer uden om krisen
NJA Møbler - der er grundlagt i 1978 - har de seneste to år haft underskud på driften, men med den nye strategi i baghånden forventer man i år stigende omsætning og sorte tal på bundlinjen.

Der er nye key accounts på vej, og finanskrisen ser således ikke ud til at få nogen større negativ effekt på forretningen hos Nors-virksomheden:

- Den globale krise forventer vi at kunne styre udenom, da netop vores kunde- og produktsammensætning ligger i lavprissegmentet, som forhåbentlig vil gå imod strømmen og tiltrække slutkunder i stedet, slutter Henrik Kusk Jeppesen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172