23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Billigmøbler sælger stadig godt

Krisen er så småt nået til møbelbranchen, men det er først og fremmest salget af produkter i den dyrere ende af skalaen, der går trægt.


























I årets første seks måneder faldt omsætningen i møbelbranchen med 12 % i forhold til sidste år, men noget tyder på, at det er de dyre sofaer, der får lov at stå i butikkerne lidt længere. Ifølge kommunikationschef i IKEA, Jesper Søefeldt, er danskerne i hvert fald stadig vilde med at købe ind hos IKEA: - Jeg må sige, at vi ikke rigtigt kan mærke en begyndende recession endnu. Og indtil videre holder vi fast i vores strategi om at åbne et varehus i Aalborg i 2010 og udvide IKEA i Odense, siger han til Erhvervsbladet. Kommunikationschefen tror endda, at den svenske møbelkæde kan vinde nye kunder i den kommende tid: - Jeg tror, at IKEA har en fordel, fordi vi starter med at designe prislappen. Vi er i forvejen omkostningseffektive og har stordriftsfordele, så det holder vi bare fast i. De nye kunder kan IKEA måske hente hos blandt andre Idémøbler. Møbelkæden har ikke mistet omsætning, men i år skal omsætningen fordeles på fire varehuse flere end sidste år, og det har fået direktør Mikael Thinghuus til at ændre kurs: - Vi taler ikke om strategi mere, men om ren operation fra dag til dag. Vi skal i stadig større grad sørge for, at hvert eneste produkt fortjener at stå i butikken, og at kunderne får en oplevelse ud af en tur i Idémøbler, siger han.

Kilde: Erhvervsbladet

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062