Køkkenkoncernen Nobia har sin strategi for fremtiden klar. De nye planer indbefatter blandt andet, at koncernen fra årsskiftet lægger flere af sine selskaber sammen, således man fra og med næste år vil råde over 9 selskaber mod 12 i dag. - Vi ruster os til fortsat vækst og sigter samtidig mod at opnå stordriftsfordele gennem salg, indkøb, produktion og administration. Vi får desuden en kortere beslutningsvej i koncernen, forklarer koncernchef Preben Bager om den nye strategi. Nobia oplyser, at sammenlægningsplanerne medfører en fusion mellem Nobia Sverige og Nobia Norge, mens Magnet og Gower i Storbritannien bliver til Nobia UK. Endelig lægges tyske Pronorm og østrigske EWE/FM sammen til ét selskab. Efter sammenlægningen omfatter Nobia-koncernen Nobia UK i Storbritannien, HTH, Novart, Invita og Nobia SE/NO i Norden, og endelig Hygena, Optifit, Pronorm/EWE/FM samt Poggenpohl i det kontinentale Europa.