23948sdkhjf

Internet genvej til succes for reolproducent

Involvering af kunderne via nettet har givet pote, og ovenpå en række sløje år tror ABC Reoler nu igen på vækst.
Hos ABC Reoler er man for alvor begyndt at drømme om bedre tider. Efter flere år i skyggen er den jyske møbelproducent nu igen begyndt at få tag i forbrugerne via det karakteristiske reolkoncept ”Quadrant”.

”Quadrant” er dog langt fra nogen ny spiller på markedet. Faktisk så reolen dagens lys allerede for fem år siden, da ABC Møbler introducerede konceptet som arvtager for den store succes; ”Classic”. Succesreolen havde siden midten af 70’erne havde ført ABC til en solid position på markedet, og det var således et tungt ansvar, der blev lagt på de nye kvadratiske former.

Men med ”Quadrant” har ABC en mulighed, som ikke fandtes i 70’erne; nemlig internettet. Virksomheden har udviklet et program, hvorigennem kunderne selv kan sammensætte deres reolløsning, og direktør Søren Iversen er overbevist om, at netop dét tiltag er afgørende for, at ”Quadrant” i dag har fundet fodfæste på markedet:

- Sagen hos forhandlerne er jo, at det tager betydeligt længere tid at sælge en reol end en sofa, fordi reolen som produkt er mere kompleks. Når kunderne dukker op i butikken med et færdigt tegningsnummer, er det langt lettere for forhandleren at ekspedere kunden, og det betyder alt andet lige, at det bliver langt mere attraktivt at forhandle vore reoler, siger han til Erhvervsbladet.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078