Nedgang hos BoConcept
Kvartalsregnskabet fra møbelkæden BoConcept viser en nedgang i overskuddet før skat fra 17,4 til 13,8 mio. kroner. Forbrugerne køber simpelthen færre møbler, lyder forklaringen.
Ledelsen i BoConcept vurderer, at udviklingen er udtryk for en generel afmatning i branchen – forbrugerne køber ganske enkelt ikke så mange møbler som tidligere:
- Perioden er præget af faldende omsætning og indtjening sammenlignet med sidste år, hvilket skyldes forringede markedsvilkår med lavere efterspørgsel efter langvarige forbrugsgoder som konsekvens af den globale makroøkonomiske afmatning, skriver BoConcept i kvartalsrapporten.
Selskabet oplyser desuden, at der er siden regnskabsårets start er åbnet 10 nye BoConcept Brand Stores, hvilket bringer totalen op på 238.
Trods nedgangen fastholder BoConcept forventningerne til hele regnskabsåret, der lyder på et resultat før skat på mellem 75 og 90 mio. kr. samt en omsætningsstigning på 8-10 %.
Kilde: BoConcept