23948sdkhjf

Kineserne køber mere og mere dansk

Et stigende antal kinesere går i højere grad efter de dyre udenlandske mærkevarer. Det mærker blandt andet danske Flexa, der netop har åbnet sin butik nr. 75 i solens rige.
Den kinesiske middelklasse, der tæller mellem 100-300 mio. kinesere, går i stigende grad efter de udenlandske mærkevarer. Det mærker danske Flexa, der netop har åbnet sin butik nr. 75 i Kina.

Sidste år havde børnemøbelproducenten en omsætningsfremgang i Kina på 20 % sammenlignet med 2006.

- I og med at vi henvender os til den høje gruppe af indkomster og den gruppe bliver klart meget større, og det gør den hurtigt, og det giver os nogle rigtig gode muligheder for at sælge flere varer, siger Per Lykke Jensen, koncerndirektør hos Flexa.

En af årsagerne til at dansk design er så populært i Kina, er, at kineserne kender H.C.Andersen og sammenligner Danmark og danske varer med et eventyr. Det mener i hvert tilfælde Hong Jiang, leder af Industrialiseringsfonden for Udviklingslandenes kontor i Bejing.

Kilde: DR

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094