Den danske møbelkoncern BoConcept præsenterer på mandag sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008, og selvom koncernchef Viggo Mølholm overfor dagbladet Børsen ikke er meget for at være konkret her forud for offentliggørelsen, vurderer han, at BoConcept, trods finans- og kreditkrise, stadig vinder markedsandele. Derudover fortæller Viggo Mølholm, at koncernen også regner med at øge sin markedsandele i fremtiden. Efter tredje kvartal i regnskabsåret 2007/2008 meldte koncernen om færre kunder i virksomhedens butikker grundet den makroøkonomiske situation, hvilket gav en omsætningstilbagegang på 5-6%. Men selvom forventningerne til hele året blev nedjusteret, var forventningen stadig, at omsætningen i hele året ville stige 8-10%, og resultatet før skat ende på 70-75 mio. kr. BoConcept holder stadig fast i strategien om at satse på franchisebutikker – både de eksisterende og nye. Koncernen er da også tæt på åbning af forretninger i Italien, Schweiz og Egypten. Strategien og et overordnet mål om at nå en omsætning på 2 mia. kr. 2010/2011, holder man stadig fast i. - Strategien og retningen ligger 100 pct. fast. Men tempoet kan blive skubbet lidt. Nye markeder gør os mere afhængige af konjunkturerne på vores eksisterende hovedmarkeder i Europa og USA. I Kina, Japan og i Mellemøsten mærker vi ingen stagnation, og det samme er tilfældet i Frankrig, som faktisk har udviklet sig til at være vores største marked, foran både Tyskland og USA, siger Viggo Mølholm til Børsen.
BoConcept vinder markedsandele
På mandag præsenterer BoConcept sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008. Trods dalende forbrugertillid og en global kredit- og finanskrise vinder BoConcept stadig markedsandele. Det vurderer koncernchef Viggo Mølholm.
Den danske møbelkoncern BoConcept præsenterer på mandag sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008, og selvom koncernchef Viggo Mølholm overfor dagbladet Børsen ikke er meget for at være konkret her forud for offentliggørelsen, vurderer han, at BoConcept, trods finans- og kreditkrise, stadig vinder markedsandele. Derudover fortæller Viggo Mølholm, at koncernen også regner med at øge sin markedsandele i fremtiden. Efter tredje kvartal i regnskabsåret 2007/2008 meldte koncernen om færre kunder i virksomhedens butikker grundet den makroøkonomiske situation, hvilket gav en omsætningstilbagegang på 5-6%. Men selvom forventningerne til hele året blev nedjusteret, var forventningen stadig, at omsætningen i hele året ville stige 8-10%, og resultatet før skat ende på 70-75 mio. kr. BoConcept holder stadig fast i strategien om at satse på franchisebutikker – både de eksisterende og nye. Koncernen er da også tæt på åbning af forretninger i Italien, Schweiz og Egypten. Strategien og et overordnet mål om at nå en omsætning på 2 mia. kr. 2010/2011, holder man stadig fast i. - Strategien og retningen ligger 100 pct. fast. Men tempoet kan blive skubbet lidt. Nye markeder gør os mere afhængige af konjunkturerne på vores eksisterende hovedmarkeder i Europa og USA. I Kina, Japan og i Mellemøsten mærker vi ingen stagnation, og det samme er tilfældet i Frankrig, som faktisk har udviklet sig til at være vores største marked, foran både Tyskland og USA, siger Viggo Mølholm til Børsen.