23948sdkhjf

BoConcept vinder markedsandele

På mandag præsenterer BoConcept sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008. Trods dalende forbrugertillid og en global kredit- og finanskrise vinder BoConcept stadig markedsandele. Det vurderer koncernchef Viggo Mølholm.
Den danske møbelkoncern BoConcept præsenterer på mandag sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008, og selvom koncernchef Viggo Mølholm overfor dagbladet Børsen ikke er meget for at være konkret her forud for offentliggørelsen, vurderer han, at BoConcept, trods finans- og kreditkrise, stadig vinder markedsandele. Derudover fortæller Viggo Mølholm, at koncernen også regner med at øge sin markedsandele i fremtiden.

Efter tredje kvartal i regnskabsåret 2007/2008 meldte koncernen om færre kunder i virksomhedens butikker grundet den makroøkonomiske situation, hvilket gav en omsætningstilbagegang på 5-6%. Men selvom forventningerne til hele året blev nedjusteret, var forventningen stadig, at omsætningen i hele året ville stige 8-10%, og resultatet før skat ende på 70-75 mio. kr.

BoConcept holder stadig fast i strategien om at satse på franchisebutikker – både de eksisterende og nye. Koncernen er da også tæt på åbning af forretninger i Italien, Schweiz og Egypten.

Strategien og et overordnet mål om at nå en omsætning på 2 mia. kr. 2010/2011, holder man stadig fast i.

- Strategien og retningen ligger 100 pct. fast. Men tempoet kan blive skubbet lidt. Nye markeder gør os mere afhængige af konjunkturerne på vores eksisterende hovedmarkeder i Europa og USA. I Kina, Japan og i Mellemøsten mærker vi ingen stagnation, og det samme er tilfældet i Frankrig, som faktisk har udviklet sig til at være vores største marked, foran både Tyskland og USA, siger Viggo Mølholm til Børsen.


Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095