Den danske møbelkoncern BoConcept præsenterer på mandag sin regnskabsmeddelelse for 2007/2008, og selvom koncernchef Viggo Mølholm overfor dagbladet Børsen ikke er meget for at være konkret her forud for offentliggørelsen, vurderer han, at BoConcept, trods finans- og kreditkrise, stadig vinder markedsandele. Derudover fortæller Viggo Mølholm, at koncernen også regner med at øge sin markedsandele i fremtiden.
Efter tredje kvartal i regnskabsåret 2007/2008 meldte koncernen om færre kunder i virksomhedens butikker grundet den makroøkonomiske situation, hvilket gav en omsætningstilbagegang på 5-6%. Men selvom forventningerne til hele året blev nedjusteret, var forventningen stadig, at omsætningen i hele året ville stige 8-10%, og resultatet før skat ende på 70-75 mio. kr.
BoConcept holder stadig fast i strategien om at satse på franchisebutikker – både de eksisterende og nye. Koncernen er da også tæt på åbning af forretninger i Italien, Schweiz og Egypten.
Strategien og et overordnet mål om at nå en omsætning på 2 mia. kr. 2010/2011, holder man stadig fast i.
- Strategien og retningen ligger 100 pct. fast. Men tempoet kan blive skubbet lidt. Nye markeder gør os mere afhængige af konjunkturerne på vores eksisterende hovedmarkeder i Europa og USA. I Kina, Japan og i Mellemøsten mærker vi ingen stagnation, og det samme er tilfældet i Frankrig, som faktisk har udviklet sig til at være vores største marked, foran både Tyskland og USA, siger Viggo Mølholm til Børsen.
                