På 12 måneder er salget på det amerikanske marked vokset med 41 procent, mens møbelproducenten Fritz Hansen på det asiatiske marked er gået frem med 47 procent. Det oplyser Dagbladet Børsen.
Succesen på det amerikanske og asiatiske marked betyder, at der nu skal åbnes flere butikker på verdensplan. Adm direktør Jacob Holm, i Fritz Hansen fortæller, at man i løbet af 2016 vil åbne butikker i blandt andet San Francisco, København og Tokyo.
Det er et det gode 2015-regnskab med en omsætning på 550 mio. kr. og et driftsresultat på 100 mio. kr., der har givet Fritz Hansen blod på tanden. Nu stiler man efter en omsætning i 2018 på 750 mio. kr.
- Det er ikke et urealistisk mål, men det er et ambitiøst mål, og vi skal bestemt ikke ligge på den lade side for at nå det. Tværtimod er vi nødt til at stå tidligt op om morgenen, siger Jacob Holm om målet for omsætningen.
Samtidig tuner møbelhuset ind på det professionelle marked, investeringer i produktudvikling, kundekontakt via digitale medier og udbredelse af møbeltilbehørslinjen, Fritz Hansen Obects.