I Århus kan man nu finde Factory Living. Et nyt møbelkoncept på den danske møbel-scene. Gennem opkøb af restpartier og overskudsprodukter fra større danske producenter og leverandører, vil virksomheden sælge billige møbler til danskerne på outlet-maner.
Factory Living kan på den måde skære 30-50% af originalprisen. Prisniveauet vil spænde bredt, og Factory Livng satser på midtersegmentet på møbelmarkedet. Niels Hellmund Jensen, direktør i Factory Living, vurderer, at der er ved at opstå et vakuum i midten af det danske møbelmarked. Og det er her, han mener, virksomheden har sin plads.
Direktøren for Brancheforeningen Dansk Møbelhandlere, Frits Hansen, tror ikke på, at det nye outlet-koncept vil tilføre noget nyt til møbelmarkedet.
- I mine øjne lyder det som en ny, smart måde at markedsføre sig på. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan et factory-outlet skal passe ind på det danske marked. Der mangler efter min mening ikke noget, for der bliver solgt møbler i alle prisklasser, og mellemvirksomhederne køber jo også store partier og laver brandudsalg, I forhold til den store konkurrence på møbelmarkedet er det svært at gøre det ret meget billigere, siger Frits Hansen til avisen.
Derudover ser han ikke noget vakuum i midten af det danske møbelmarked, men mener til gengæld, at midten har bevæget sig opad.