23948sdkhjf

Danske møbelklassikere er ikke ”in” blandt unge

Yngre danskere betegner de store danske designklassikere som kedelige og konservative. Ifølge en fremtidsforsker er møbelklassikernes stjernestatus snart forbi.
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen mener, at danske møbelklassikeres stjernestatus snart er forbi. Unge mennesker i 20’erne og 30’erne betegner designet som kedeligt og konservativt.

Jesper Bo Jensen udgiver i april en bog om fremtidens parcelhus og har i den forbindelse interviewet en række danskere om indretning.

Også trendforsker Anja Falk Gaede fra PEJ Gruppen oplever en mindre efterspørgsel efter møbelklassikerne fra det unge segment. Hun mener dog ikke, at de gamle klassikere vil miste deres betydning, blot at de bliver sat ind i en ny sammenhæng.

Hos møbelproducenten Fritz Hansen er man dog ikke enig i opfattelsen af, at designikonerne er på vej ud.

- Vores fornemmelse er, at unge i høj grad er interesseret i de designs, som Arne Jacobsen og Poul Kjærholm lavede i 1950'erne. Vi søger en historie i det, vi køber, og møbelklassikerne er unikke og tidløse, siger Jan Helleskov, kommunikationschef i Fritz Hansen til Jyllandsposten.

Kilde: Jyllandsposten

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094