23948sdkhjf

Junckers skærper sin miljøprofil

Siden kapitalfonden Axcel overtog gulvproducenten Junckers i 2004 har virksomheden levet et stille liv. Nu skærper man sin miljøprofil og indleder jagten på markedsandele med nye bæredygtige gulve.
Som et led i den nye miljøprofil vil trægulvproducenten Junckers fra maj måned i år mærke sine parket- og plankegulve, så kunderne kan se om træet kommer fra en bæredygtig skov.

Siden kapitalfonden Axcel overtog den kriseramte gulvproducent i 2004 har virksomheden levet det stille liv. Man har i de forløbne år skåret ind til benet i kerneforretningen og i medarbejderstaben, hvilket har medført, at man nu er klar til at jagte nye markedsandle. Det skal ske med den nye miljøprofil.

- Vores klare strategi er, at vi skal øge markedsandelen på vores vigtigste markeder Danmark, England, Irland Spanien og USA. Vi vil bruge endnu flere kræfter på at etablere tættere relationer til storentreprenører og developere rundt omkring i verden, og her spiller vores miljøprofil - altså træets historie, fra det bliver plantet, til det ender som et færdigt trægulv - en meget væsentlig rolle, siger adm. direktør i Junckers Lars Hermansen, til Børsen Klima.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109