23948sdkhjf

Wood Step: Bedste resultat siden 2007

Det jyske trappefirma har næsten fordoblet resultatet, og samtidig er medarbejderstaben vokset til 20.
Med det bedste resultat siden 2007 er Wood Step for alvor trådt ud af krisens skygge.

- I betragtning af de pressede priser i branchen, er det et resultat, vi er meget stolte af, siger direktør Peter Ravn om overskuddet på 2,3 mio. kr. før skat.

Markedet for trapper kom under hårdt pres med finanskrisen, hvor priserne ifølge Peter Ravn faldt med 20 procent. Det har været hårdt, men ikke fatalt, for Wood Step, og det er der især tre grunde til: Jysk besindighed, en stor opsparet kapital fra de gode tider i 00’erne samt evnen til at omstille sig og tænke kreativt.

Mens de store projekter udeblev, styrkede Wood Step sin position på markedet for specialtrapper. Samtidig blev der skåret ind til benet. Peter Ravn og hans familie stod selv for rengøringen i weekenderne.

Flere og flere projekter
På den måde blev krisen relativ kort for Wood Step, og de sidste fire år er det gået støt og roligt fremad. I 2013 kom der atter skred i de store byggeprojekter, og virksomheden fik en stor ordre på 540 trapper til et byggeri på Sjælland.

Siden er flere kommet til. Blandt andet leverer Wood Step trapperne til luksusboligerne i "Havnevigen" på Islands Brygge, og virksomheden har også lige leveret en trappe til Skjerns Magasin i Matadorbyen på Dyrehavsbakken.

Samtidig forstærkes efterspørgslen af, at Trappefabrikken i Ølgod gik konkurs i februar, og for Wood Step begynder situationen at ligne tiden før krisen. På et år er resultatet således vokset fra 1,2 til 2,3 mio. kr. før skat, og der er nu 20 medarbejdere på virksomheden i Tørring mod 12 i 2010. Det betyder ifølge Peter Ravn, at virksomheden nu endelig kan profitere af den udvidelse, der blev gennemført i 2007.

- Vi har aldrig før haft så mange ordrer, men vi prøver at holde lidt igen. Vi ønsker kontrolleret vækst, så vi er sikre på, at vi kan følge med. Vi håbede på, at efterspørgslen ville få priserne til at stige, men det er der ikke noget, der tyder på. Konkurrencen er hård, og vi må til stadighed være opsøgende og finde nye leverandører, der kan matche markedet, siger Peter Ravn.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094