23948sdkhjf

BoConcept klar til yderligere ekspansion

I denne uge har møbelkoncernen BoConcept samlet 1.000 forhandlere og butiksmedarbejdere til InspirationsCamp i Herning, hvor de bliver præsenteret for spritnye kollektioner, nye tiltag og virksomhedens planer om ekspansion.
Efter opbygningen af en butikskæde i 43 af verdens lande er BoConcept nu klar til at nå nye højder. Møbel-koncernen offentliggjorde i fjor en ambitiøs vækstplan, hvor omsætningen skal fordobles og nå to mia. i 2010/2011.
Salget er i det sidste halve år vokset med 20% og understøtter dermed ambitionerne.

BoConcept har derfor i denne uge samlet 1.000 forhandelere og butiksmedarbejdere til inspirationsCamp i Herning. Her præsenteres de for nye kollektioner, tiltag og BoConcepts planer om ekspansion.

- Vi har i dag forretninger i 43 lande. Det er bygget op fra bunden, og tiden er nu til at udvide yderligere. Vi er om kort tid klar til også at gå ind i Schweiz og Italien, ligesom vi har andre markeder i søgelyset, siger koncernchef Viggo Mølholm til Jyllandsposten.

For nuværende er antallet af BoConcept-butikker 210. Men 25 mulige forretninger er i øjeblikket på tegnebrættet, og 10-13 af disse skal åbnes inden for den nærmeste fremtid. Ud over sine møbelhuse har BoConcept også 133 studies, der er afdelinger i andre møbelhuse.

Men selvom BoConcept satser på nye markeder, er det klart for Viggo Mølholm, at det er på koncernens hovedmarkeder omsætningen skal hentes. BoConcepts hovedmarkeder er især USA, Japan, Spanien, Tyskland, Danmark og Frankrig.

Kilde: Jyllandsposten

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095