23948sdkhjf

Travlhed: Outline Vinduer springer lavsæsonen over

Stærkt stigende efterspørgsel betyder, at vinduesfabrikken har udvidet fra 200 til 275 medarbejdere i løbet af blot et års tid. Og udviklingen fortsætter.
2014 var et af de mest travle år for vinduesproducenten Outline Vinduer i Farsø – og det lader ikke til, at farten sættes ned i 2015. Snarere tværtimod.

Efterspørgslen på de nordjyske vinduer og døre stiger nemlig så meget, at Outline nu må ud og ansætte yderligere 25 medarbejdere for at kunne følge med i produktionen. Sidste år steg antallet af medarbejdere fra 200 til 250, og med de kommende ansættelser vil Outline således nå op på en medarbejderstab på cirka 275 i løbet af foråret.

- I vinduesbranchen er det normalt, at producenter fyrer medarbejdere i lavsæsonen, men vi har kun lavet en meget lille justering af medarbejderstyrken hen over vinteren og går nu i gang med at ansætte yderligere 25 mand i løbet af foråret, fortæller direktør i Outline Vinduer, Jens Sørensen.

Han forklarer, at de ansattes mulighed for flextid og videreuddannelse bidrager til, at Outlines medarbejderstab forbliver både stabil og i konstant udvikling – hvad end det er højsæson eller lavsæson. Samtidig gør virksomhedens fleksible arbejdsvilkår produktionen mere omstillingsparat, når det kræves.

- De tiltag, som vi satser på både internt og eksternt, har vist sig at lykkes, og det kommer helt konkret til udtryk ved, at vi nu sælger mere, end vi har bemanding til. En positiv udfordring, siger direktøren.

Ifølge salgschef Claus Petersen Koch har flere tiltag har medvirket til Outline Vinduers aktuelle vækst.

I januar 2014 introducerede virksomheden et nyt koncept, hvor leveringstiden på en række populære vindues- og dørprodukter blev halveret fra 14 til syv dage. og sammen med en udvidet garanti har det været med til at styrke Outlines position på markedet. Samtidig mærker virksomheden, at det har fået større betydning at producere i Danmark:

- Jeg tror, at interessen for danskproducerede byggevarer handler om mere end blot et mærkat, der siger ”Made in Denmark”. Det handler om, at lokal, dansk produktion er ensbetydende med et meget højt serviceniveau. Vi er i stand til at løse alle tænkelige forespørgsler fra kunderne, fordi sælgerne blot kan gå ud i produktionen og omvendt, siger Claus Petersen Koch.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094