25 branchefolk og 25 studerende til markedsføringsøkonom deltog for nylig i en workshop om kundesegmenter, forbrugsmønstre og trendsociologi. Nu inviteres branchen igen indenfor – denne gang til en foredragsrække om design i det 20. århundrede.
Foredragene afvikles på Erhvervsakademi Aarhus af lektor Thomas Arvid Jaeger fra Aalborg Universitets Institut for Arkitektur, design og medieteknologi.
- Det er et yderst relevant emne for alle sælgere og folk i branchen. Man får en grundlæggende forståelse for design i et internationalt perspektiv. Det er noget, som garvede møbelfolk og nye kandidater kan drage nytte af i deres snak med kunder, arkitekter og designere, mener adjunkt Peter Trasbjerg fra Erhvervsakademi Aarhus.
Han oplyser, at alle er velkomne til at deltage i et eller flere foredrag, hvor der vil være en begrænset deltagerbetaling. Alle foredrag starter kl. 8.30 og slutter kl. 11.45.
7. november: Design 1920-40. Bauhaus, De Stijl. Geometrisk design. Amerikansk design og Nationalsocialisme.
14. november: Design 1945-60. Efterkrigstidens design. Ny organisk form. Systemdesign.
28. november: Design 1960-85. Hippiekultur og popdesign, High-tec og Postmodernisme. Symbolsk design.
Læs mere på
