23948sdkhjf

Aubo storsælger i Norge

Et samarbejde med byggemarkedskæden Montér ventes at øge salget af vestjyske køkkener med 15 mio. kr. på det norske marked alene i 2014.
Pålidelighed, fleksibilitet og kontinentalt minimalistisk design.

Sådan lyder den korte forklaring på, hvad der på fire år har gjort danskproducerede køkkener fra Aulum ved Herning til en eksponentielt stigende eksportsucces i Norge.

Den lille vestjyske familievirksomhed stortrives på broderlandets blomstrende boligmarked, hvor flere tusinde køkkener nu bærer navnet ”Aubo”.

Massiv eksponering
Forventningerne var fra begyndelsen otte-cifrede, da Aubo Production i 2010 blev eneforhandler og -udstiller i den norske byggemarkedskæde Montér, der i Danmark kendes under navnet Optimera og i begge lande ejes af franske Saint-Gobain.

Det nære samarbejde indebærer blandt andet, at Montérs knap 200 sælgere rejser rundt i landet og præsenterer de vestjyske kvalitetskøkkener. De danskproducerede skabsløsninger er et af kædens bærende indsatsområder og optræder i landsdækkende tv-kampagner.

Og en så massiv eksponering er guld værd for en lille dedikeret spiller på et marked, der normalt domineres af giganter, fortæller salgs- og marketingdirektør Dan Østergaard fra Aubo Production:

- Vi har arbejdet i Norge siden 1990’erne. Støt og roligt har vi indgået samarbejdsaftaler med en række små og store byggefirmaer. Men samarbejdet med Montér har i den grad speedet processen op, så vi i dag er én af de store spillere på det norske marked, siger Dan Østergaard, der forventer en tredobling af omsætningen til Norge inden 2018 og en omsætningsstigning på 15 mio. kr. i 2014 – alene takket være samarbejdet med Montér/Optimera.

De fleksible vestjyder
Aubo leverer både køkkener i klassisk norsk stil og dansk minimalistisk design til det norske marked.

- Som lille virksomhed kan vi hurtigt omstille os. Lytte til kundernes ønsker og levere lynhurtigt, hvis en anden leverandør kikser. Det har vi taget mange point hjem på, forklarer Dan Østergaard om baggrunden for Aubos succes.

- Hjemme i produktionen i Aulum kender vi jo hinanden. Alle er loyale og dedikerede – klar til at yde en ekstra indsats, når det brænder på, fremhæver salgs- og marketingdirektøren, der glæder sig over, at loyalitet i dén grad kan smitte og skabe vækst. Også på 1.000 kilometers afstand.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097