23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Tabte over 103 millioner på svensk exit, men gør overskuds-comeback i Danmark

Med 19 svenske butikker og en webshop lukket retter Seng nu fokus mod Danmark, hvor kæden øger omsætningen og vender sidste års underskud til plus

Efter et dyrt farvel til Sverige har sengekæden Seng, som er en del af Lars Larsen Group, fået vendt udviklingen på det danske marked.

Det nye regnskab viser et trecifret milliontab i koncernen, men også et dansk comeback med vækst og sorte tal på bundlinjen.

Det skriver Seng i en pressemeddelelse.

Seng Group landede i 2024/25 på en samlet omsætning på 309 mio. kr. og et resultat før skat på minus 103,7 mio. kr. – et regnskab, der især er påvirket af afviklingen af den svenske forretning og datterselskabet Sengetid.dk.

19 svenske butikker er lukket, webshoppen seng.se taget ned, og ifølge direktør Hanne Bang Vorre var beslutningen både tung og nødvendig.

– Det er aldrig rart at skulle sige farvel til gode kolleger. En stor del af dem er heldigvis kommet godt videre i nye jobs – nogle også internt i Lars Larsen Group. 

Dansk comeback efter søvnløse år

På hjemmemarkedet hævede Seng omsætningen med 4 pct. til 196 mio. kr. og vendte samtidig et underskud på knap 6 mio. kr. til et lille plus på 469.000 kr.

Ifølge Hanne Bang Vorre skyldes fremgangen en kombination af effektiv kommunikation og markedsføring.

– Vi oplever stor succes med at konvertere kunderne både i vores butikker og online, hvor kombinationen af et bredt sortiment med både kendte brands og private label varer af høj kvalitet, en målrettet markedsføringsindsats og dygtige medarbejdere, der leverer på rådgivning, giver resultater. Og jeg vil gerne rose hele holdet for de flotte resultater.

Fokus på Danmark – og på søvn

Efter lukningen i Sverige koncentrerer Seng sig nu om det danske marked, hvor kæden fortsat har ambitioner om vækst og planlægger at åbne en til to nye butikker om året.

– Vi fokuserer fuldt ud på at fastholde en stabil drift i Danmark. Med vores søvnspecialister, stærke positionering i markedet og en tæt relation til kunderne står vi godt rustet til at fastholde den positive udvikling, udtaler Hanne Bang Vorre.

Seng driver i dag 29 danske butikker samt en webshop. Kæden blev grundlagt under navnet SengeSpecialisten i 1999 og har siden 2020 været ejet 100 pct. af Lars Larsen Group, der også står bag Jysk, Ilva og Bolia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|