Ilva lancerer en ny strategi, Nova, der samler brand, forretning og kultur i én retning med ambitionen om at skabe stærkere kundeoplevelser og positionere Ilva som "facilitator for personlige hjem med sjæl".
Målet er at tage ejerskab over midtermarkedet.
Strategien markerer en udvidelse af sidste års butiksstrategi og har fokus på inspiration, tilgængelighed og konsistens på tværs af kanaler.
Det oplyser Ilva i en pressemeddelelse.
- Vi vil være mere end et logo, folk genkender – vi vil være en partner, man vælger aktivt til, når man vil inspireres og vejledes til at skabe sit personlige hjem. Derfor tager vi ejerskab over vores brand og vores rolle i markedet, og Nova er ledestjernen, der binder vores purpose, profil og forretning sammen, udtaler Kim Møller Mønster, adm. direktør i Ilva.
Med strategien følger et nyt visuelt udtryk og en forenkling af sortimentet, der skal gøre det lettere for kunderne at finde møbler, der passer til deres stil og behov. Derudover dækker kæden fortsat de fire centrale boligrum. Strategien skal også styrke Ilvas omnichannel-setup gennem investeringer i teknologi og en opdateret tilgang til retail-konceptet.
Som led i strategien vil Ilva ikke udvide antallet af bolighuse, men optimere eksisterende lokationer, så de understøtter en skalerbar model.
Nova-strategien hviler på tre grundpiller: et styrket brandfokus, en skarp forretningsstrategi med syv prioriterede indsatsområder og en kulturforankring baseret på værdier som nysgerrighed og ejerskab.
Regnskabsår | 2023/24 | 2022/23 | 2021/22 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 1424,5 | 1383,4 | 1723,6 |
Bruttofortjeneste | 252,6 | 253,0 | 397,6 |
Resultat af primær drift | -45,0 | -27,6 | 91,2 |
Resultat før skat | -46,3 | -30,0 | 87,5 |
Årets resultat | -40,5 | -28,6 | 65,8 |
Balancestatus | 595,4 | 471,7 | 507,1 |
Egenkapital | 175,4 | 172,0 | 199,9 |
Antal ansatte | 537 | 537 | 648 |
Kilde: CVR |