23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Jysk investerer milliarder i ny strategi

Detailgiganten Jysk vil være kundernes førstevalg og investerer 2 mia. kr. i digitale løsninger og bynær ekspansion

JYSK sætter nu ambitiøs retning mod at komme endnu tættere på deres kunder med vækststrategien 'Customers’ first choice'.

Koncernen har allerede 3.500 butikker i 50 lande, og med den nye strategi vil Jysk yderligere styrke tilstedeværelsen i eksisterende markeder samtidig med at sikre en endnu stærkere kundeoplevelse, skriver de i en pressemeddelelse. 

Helt konkret planlægger Jysk at investere over 2 mia. kr. i digitale løsninger og it-infrastruktur for at styrke onlinehandlen og optimere kundeoplevelsen på tværs af platforme. 

Samtidig vil Jysk, der er ejet af Lars Larsen Group, øge antallet af butikker i millionbyer som Madrid og ekspandere i markeder, hvor kæden allerede har etableret logistik og brandkendskab.

- Ekspansion er en del af vores DNA, og vi har allerede en stærk position i markedet. I løbet af de kommende år ser vi en mulighed for at øge vores tilstedeværelse endnu mere i de lande, hvor vi allerede har butikker og et effektivt logistik-setup, udtaler President og CEO i Jysk, Rami Jensen.

Med investeringen i flere digitale løsninger vil Jysk i højere grad tilpasse sortiment og kampagner efter lokale forhold, men vil dog fortsat bygge på sit skandinaviske koncept og fastholde kerneværdierne 'købmandskab', 'korpsånd' og 'kollega', lyder det. 

Strategiperioden løber frem til slutningen af regnskabsåret 2028.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063