23948sdkhjf

Engelbrechts ruster sig til mere vækst

I jagten på at hente ny vækst ansætter den danske designmøbelproducent først ny global salgsdirektør og forstærker dernæst salgsafdelingen.
Engelbrechts har mål om at vokse i de kommende tre år, både i Danmark og uden for landets grænser. I den forbindelse har virksomheden omdefineret et par salgs- og ledelsesroller og i stedet oprettet en ny stilling som global sales director. Per 1. oktober sætter Mark Grevenkop-Castenskiold Christiansen (30 år) sig i denne stol.

- Jeg er glad for, at det er lykkedes os at tiltrække en ny ung salgsledelsesprofil til vores virksomhed, fortæller administrerende direktør Peter Mahler Sørensen.

Mark Grevenkop-Castenskiold Christiansen har en CBL-uddannelse fra Henley Business School i bagagen og kommer senest fra en stilling som Sales Director hos Nespresso Business Solutions. Mark har før det arbejdet med salg og key account management for TV2 samt EFG European Furniture Group, ligesom han har spillet elite håndbold for Ajax København gennem en længere årrække.

Skal understøtte planlagt vækst - Vores nye global sales director overtager et dygtigt og voksende salgsteam som snarest skal have forstærkninger, så udover at sikre kontinuerlig vækst i Europa, Japan, Australien og Nordamerika skal noget af hans tid skal også bruges på at identificere dygtige salgsprofiler til at understøtte den planlagte vækst, lyder det videre fra Peter Mahler Sørensen.

Direktøren mener i øvrigt, at møbelbranchen og dens aktører fortsat er særdeles konservative, hvorfor han ser frem til at lære nogle af de specielle mekanismer og virkemidler i business-to-project markedet, som Mark Grevenkop-Castenskiold Christiansen har erfaring med.

- Jeg ser ikke stor forskel på at sælge premium kaffeløsninger og premium siddeoplevelser, slutter Peter Mahler Sørensen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.597