Møbel-brødre indtager det norske marked efter to års kamp
Bobo Home er åbnet i Norge med en ny hjemmeside.
Det var ellers to år siden, at den nordjyske møbelvirksomhed ville ind på det norske marked. Men krig i Europa og den efterfølgende inflation gjorde det svært. Vækstplanerne blev pludselig skiftet ud med overlevelsesplaner.
- Vi havde planer om at gå ind i Norge for to år siden, men i stedet har vi brugt energien på at tilpasse forretningen grundet inflation og lav efterspørgsel, udtaler Christian Østergaard.
Han overtog i 2016 Bobo Homo sammen med sin bror, Nicolai Østergaard. Onlinemøbelbutikken, der har base i Aalborg, vil være stor i Skandinavien.
Vil indtage Skandinavien
Det fortalte brødrene til Wood Supply for to år siden, da Bobo Home udvidede med en hjemmeside i Sverige.
Bobo Home er nu til stede i Danmark, Norge, Sverige, Færøerne og Grønland.
Det seneste regnskab viste pæne takter på bundlinjen med en stigning på 422 pct fra året før. Årets resultat steg fra 64.000 i 2022 til 334.000 i 2023.
Bobo Home har ifølge pressemeddelelsen ambitioner om at blive endnu større.
- Vores mål er at blive 5 gange så store inden for de næste 10 år. For at nå det skal vi ind på nye markeder og levere en fremragende kundeoplevelse, så det spreder sig, at man trygt kan købe møbler fra os, udtaler Christian Østergaard.
Norge er svær
Det norske marked er ifølge medejeren svært at bryde ind på, hvilket skaber store udfordringer for mange virksomheder.
Netop disse udfordringer betyder dog, at konkurrencen er mindre intens end på det danske marked, hvilket åbner muligheder for dem, der tør tage springet. Et spring, der skaber grobund for vækst, hvis man spørger Christian Østergaard.
- Norge er en svær nød at knække, og det skaber en lavere konkurrence på mange af de udenlandske brands, vi forhandler. Derfor vil vi gerne være dem, som bringer dem ind på det marked.
Her kan du læse om møbelhandlernes skandinaviske ambitioner:
Familieejet møbelhandler vil være bedst i Skandinavien