23948sdkhjf

Ikea Danmark: Årlig vækst på 4-5 pct.

Møbelgiganten vil kapre yderligere markedsandele ved at satse på soveværelser, outdoor og onlinesalg.
Med en omsætning på over 3 mia. kr. sidder Ikea Danmark på en stor del af det danske marked for møbler og indretning, og direktør Dennis Balslev satser på yderligere vækst i de kommende år.

I et interview med Jyllandsposten løfter han lidt af sløret for, hvordan den svenske møbelgigant planlægger at tage yderligere markedsandele.

- Vi vil være væsentligt større på salg af udstyr til soveværelset, og det er et område, vi satser meget på. Jysk er størst, og det er naturligt, at vi tager konkurrencen op, siger Dennis Balslev, der også fremhæver møbler og udstyr til outdoor living som et område, hvor Ikea arbejder på at blive bedre.

Ikea Danmark øgede omsætningen med 5,4 pct. til 3,18 mia. kr. i det seneste regnskabsår, og Dennis Balslev har en målsætning om, at forretningen skal vokse 4-5 pct. årligt. Dette mål skal blandt andet realiseres ved at sælge flere produkter over internettet, hvor Ikea satser på at lokke kunderne ind i webshoppen med lave priser på fragt og smartere levering.

- I dag henter vi kun et par procent af omsætningen ved online handel. Den andel skal mindst fordobles. Der er et stort uudnyttet potentiale, og i nogle lande henter Ikea 10 pct. af omsætningen på nettet, siger Dennis Balslev til Jyllandsposten.

Han fastslår endvidere, at Ikea pt. ikke har planer om at udvide forretningen i Danmark med flere varehuse.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078