23948sdkhjf

4.348 virksomheder besøgte ny designmesse

Arrangørerne Bag DesignTrade Copenhagen melder om tilfredse udstillere og internationalt potentiale samt høj faglig kvalitet og et godkendt besøgstal.
Fredag aften lukkede DesignTrade Copenhagen dørene i Bella Center efter tre dage med fokus på design og interiør. Og arrangørerne er ikke i tvivl: Den nye messe er kommet for at blive.

- Vi er stolte over den flotte premiere og det solide fundament, vi har skabt de sidste tre dage. Udstillerne har leveret et flot arbejde med deres stande og ikke mindst deres enorme bidrag til udviklingen af messens netværk, siger salgs- og marketingdirektør Jacob Schmidt, som allerede er i fuld gang med at forberede næste udgave af DesignTrade, der afholdes den 8.-10. januar 2014.

- Vi har gjort os mange vigtige erfaringer, og vi skal nu bruge feedbacken fra både udstillere, besøgende og samarbejdspartnere til at udvikle og finpudse messen yderligere, fortsætter han.

En solid start
I alt lagde 8.258 besøgende og 4.348 virksomheder fra mere end 40 forskellige lande vejen forbi Bella Center, og i udstillerkredse betegnes premieren som mere end godkendt:

- DesignTrade er blevet en fantastisk flot messe og en solid start på en ny, ambitiøs handelsplatform for design- og interiørbranchen, siger Paul Christian Knudsen, Sales Director hos Broste Copenhagen, der fik talt med mange internationale indkøbere. Synspunktet bakkes op af Ivan Hansen, partner og ejer af Onecollection:

- DesignTrade er en messe, der er kommet for at blive. Vi har haft et rigtig godt salg både til nye og eksisterende kunder. Arrangørerne af DesignTrade viser tydeligt vilje og evne til at skabe en ny, seriøs designmesse, som også rummer møbelsegmentet. Specielt er vi imponerede over, at der er sørget for, at de helt rigtige indkøbere er blevet transporteret ind til messen fra det store udland, siger han.

DesignTrade bød også på designkonferencen ”Design is Business” i samarbejde med Danish Design Association. Her gav talere som blandt andre Benjamin Hurbert, David Kester, Sara Schøler Lass og Seth Grizzle & Jonathan Junker alle deres bud på, hvordan design kan bruges til at skabe udvikling, oplevelser og innovation.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094