23948sdkhjf

Trævirksomhed digitaliserer sortimentet

Med en ambition om at gøre træ mere tilgængeligt for alle har den nordjyske trævirksomhed Keflico sat sig for at digitalisere træbranchen. Derfor har virksomheden nu lanceret endnu et digitalt værktøj, der gør det muligt at visualisere sortimentet af terrassebrædder og facadebeklædninger på forskellige huse og udemiljøer.

Med tusindvis af forskellige sorter og træbaserede løsninger at vælge imellem, kan det være en udfordring at finde frem til det helt rigtige træ til byggeprojektet, og det er den udfordring, Keflico nu søger at imødegå med det nye onlineværktøj. Med værktøjet, der ligger frit tilgængeligt på virksomhedens hjemmeside, kan man gå på opdagelse i træets visuelle potentialer, udfolde disse på huse i forskellige stilarter og udemiljøer samt beregne det konkrete træbehov til sit byggeprojekt med træ.

– I Keflico ønsker vi at gøre træ mere tilgængeligt for alle, og til det formål skaber digitalisering nogle helt nye muligheder. Derfor lancerede vi tidligere på året også en ny digital platform, hvor vi online har givet adgang til vores sortiment af træbaserede produkter, og nu tager vi endnu et skridt i den digitale retning med vores nye onlineværktøj til visualisering af vores terrasse- og facadesortiment, fortæller kommerciel direktør Camilla Hyldgaard Thomsen i en pressemeddelelse.

Koblet op på egen platform

Onlineværktøjet er koblet op på Keflicos digitale platform, hvor man i forvejen kan gå på opdagelse i virksomhedens sortiment af træbaserede produkter. Her kan man blandt andet se, hvad der er på lager og på vej hjem, blive klogere på virksomhedens produkter samt finde inspiration til det næste byggeprojekt. Og nu altså også muligheden for at designe og visualisere træløsninger.

– Med vores nye onlineværktøj kan professionelle såsom håndværkere, designere, arkitekter eller medarbejderne i landets byggemarkeder og tømmerhandler hjælpe deres kunder med at visualisere deres projekt og ikke mindst finde den helt rigtige træløsning, siger Camilla Hyldgaard Thomsen og fortsætter:

– Er man en del at det private gør-det-selv-folk, er der ligeledes hjælp at hente. Udover at designe løsninger i træ kan værktøjet også hjælpe med at beregne det konkrete træbehov, og da løsningen er koblet op på vores digitale platform, kan man også finde informationer om produkterne samt den nærmeste tømmerhandel, der forhandler vores produkter.

Interessen vokser

Ifølge Keflico tyder alt på, at det bliver nødvendigt at gøre træ og træmaterialer mere tilgængelige. En opgørelse fra foreningen Træ i Byggeriet viser nemlig, at brugen af træ i byggeriet steg med 20 pct. mellem 2020 og 2021, og udviklingen mærkes også ude i landets tømmerhandler. En undersøgelse fra tømmerhandelskæden Stark viser, at knap halvdelen af de private kunder søger viden om bæredygtige materialer hos byggemarkederne, mens hver fjerde spørger en håndværker til råds. Og det stigende forbrug og behov for rådgivning indenfor træ og træbaserede produkter mærker man også hos Keflico, fortæller Camilla Hyldgaard Thomsen.

– I Keflico oplever vi også en stigende interesse for at bygge i træ fra både det professionelle byggeri såvel som de private forbrugere. Træ kan noget, som intet andet byggemateriale kan. Udover de indlysende klimamæssige fordele er træ også et materiale, der appellerer visuelt, komplimenterer andre byggematerialer godt, og så er det nemt at bygge med. Det er alle vigtige egenskaber i fremtidens byggeri. Vi tror derfor på, at vores nye onlineværktøj kan være med til at belyse disse egenskaber – og hjælpe alle, der skal bygge eller designe med træ til at træffe mere kvalificerede materialevalg, siger hun.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125