23948sdkhjf

Gulvlægger tjener godt på giganterne

Der er smukt omkring virksomhedens hovedsæde i udkanten af Hammer Bakker med forår, anemoner og bøgeskov.

Så langt væk fra de helt store C25-virksomheders hovedsæde, som man næsten kan komme. Alligevel er det dem, han samarbejder med.

Søren Grønborg, direktør og ejer i Grønborg Gulvservice, har specialiseret sig i gulvbelægninger til erhvervskunder, der arbejder på store arealer. Det er kunder som Novo Nordisk, Bestseller og Ørsted.

Det skriver Nordjyske om virksomheden, der har 60 pct. af sin kundegruppe i København og 30 pct. i Aarhus. Og der er god forretning i at lægge guld for de store. Det viser et nyt regnskab fra virksomheden, der kom ud af 2022 med et overskud på 7,8 mio. kr. mod 3,5 mio. i 2021.

Ifølge Søren Grønborg har gulvselskabet kunnet mærke, at 2022 var et godt år for de store virksomheder, som virksomheden har specialiseret sig i at servicere.

– Vores kompetence er at omfavne de store erhvervskunder med det, de har brug for og at udføre det på deres præmisser. Og det gør vi blandt andet ved at arbejde på de tidspunkter, hvor det giver mindst gene, siger Søren Grønborg, der stiftede firmaet, da han var 21 år.

Med den megen erfaring har han desuden formået at opbygge en virksomhed, hvor der ikke er megen spildtid.

– Vi mikser vores arbejde, så vi arbejder med nye gulvbelægninger og udfører service i et flow, så vi ikke får spildtid. Vi har ikke tomgang, siger han til Nordjyske.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094