23948sdkhjf

20 upcoming brands får friplads til populær 3 Days-udstilling

En magisk oplevelse for alle sanser. Sådan beskriver teamet bag DDcated selv den fællesudstilling, brancheplatformen nu gør klar til at afholde for tredje gang under årets 3 Days of Design.

I fjor trak udstillingen mere end 3000 gæster forbi statuerne i Nationalmuseets Kongernes Lapidarium, og i år melder holdet klar til at gentage succesen, når 50 brands viser de nyeste designs og kollektioner frem i de historiske rammer. Det meddeler DDcated i en pressemeddelelse.

– Man skal ikke underkende værdien for udstillerne i, at flere tusinde besøgende lægger vejen forbi vores designhub, som er det største under 3 Days of Design. Samtidig oplever vi, at mikset mellem etablerede brands og upcoming designere og mikroproducenter skaber vigtige relationer på tværs i en tid, hvor alle har brug for gode netværk for at opstarte og udvikle nye markeder, siger Lene Junker Wiberg, én af de tre stiftere af DDcated, som også tæller branchefolkene Thomas Wiberg og Peter Mørk.

Til gavn for store og små

Med arrangementet ønsker brancheplatformen blandt andet at skabe synlighed og plads til nye aktører på den danske designscene, der endnu ikke har budget til at udstille på egen hånd. Derfor giver man i år 20 fripladser til upcoming brands inden for kultur, design og møbler, som kommer til at udstille side om side med 30 etablerede brands.

Det skaber ikke bare værdi for de nye aktører men værdiskabende synergi for alle udstillere, lyder det fra arrangørerne.

– Hvor de etablerede brands har en produktions-, distributions- og markedsføringsmuskel, som de nye designere og mikroproducenter kan have stor gavn af, så bidrager de nyere aktører ofte med noget kreativt, kant og friskhed, som de etablerede kan trække på. På vores designhub de to forrige år har vi oplevet, hvordan samarbejder og gode idéer opstår mellem upcoming- og etablerede brands – og det er godt for vores branche, siger Thomas Junker Wiberg.

Den rustikke baggård bag Kongernes Lapidarium omdanner DDcated igen i år til et socialt og fagligt samlingspunkt, hvor blandt andre arkitekter, indkøbere, designere, facility managers, developers og kulturfolk kan netværke, udveksle erfaringer, udfordringer og muligheder.

Vil være et levende bevis

Der vil desuden være designpitches fra Kolding Designskole samt talks og workshops med danske og internationale eksperter, som blandt andet sætter fokus på branchetrends, bæredygtige forretningsmodeller, brugen af AI samt værdien af at samtænke kultur, design og arkitektur. Det sidste har netop været DDcateds afsæt for at holde sin designhub i tæt samarbejde med Nationalmuseet:

– Når vi netop vælger at afholde vores designhub blandt statuerne i Kongernes Lapidarium, har vi samtidig et ønske om at være et levende bevis på, hvordan man ved at gentænke og samtænke kultur, design og arkitektur kan åbne vores historiske bygninger, så de får al den opmærksomhed, de fortjener, siger Peter Mørk.

Traditionen tro vil DDcated ligeledes sørge for lounge og DJ-bar, som er åben for alle. Her vil arkitekter vende vinyler, og der vil være nyheder og forfriskninger fra Anarkist, som er én af sponsorerne, der er med til at gøre DDcated designhub til en realitet.

3 Days of Design løber af stablen den 7.-9. juni. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157