23948sdkhjf

Vil digitalisere træbranchen: Trævirksomhed lancerer ny platform

Keflico lancerer en digital platform med webshop, der giver adgang til virksomhedens sortiment af træ og træbaserede produkter døgnet rundt. Trævirksomheden har en ambition om at gøre træ mere tilgængeligt, og det skal øget digitalisering blandt andet bane vejen for

Hos Keflico har man en ambition om at lette tilgængeligheden af træ, og nu tager den nordjyske trævirksomhed endnu et stort skridt i dén strategi. Den 2. maj lancerede Keflico nemlig en digital platform med tilhørende webshop, der giver online adgang til virksomhedens sortiment træ- og træbaserede produkter.

- I Keflico har vi en moderne og visionær tilgang til markedet, og vi stræber derfor efter at være i konstant udvikling med blandt andet vores produktsortiment og vores service til kunderne, lyder det kommerciel direktør i Keflico Camilla Hyldgaard Thomsen i en pressemeddelelse og uddyber:

-Nu giver vi markedet en mulighed for at kunne handle eller finde alle produkterne i vores sortiment med dertilhørende dokumentation, lagerstatus og som B2B-kunde også priser. Vi giver også adgang til vores viden om træ samt flere måder at blive inspireret til at bruge træ. Alt sammen tilgængeligt online 24/7.

En tiltrængt digitalisering

Udover at vise lagerstatus på mere end 1.500 af Keflicos træbaserede produkter indeholder den digitale platform blandt andet også produktdokumentation samt et videns- og inspirationsunivers, der skal inspirere til brugen af træ. 

Platformen er den første af sin slags på det danske marked, og som kunde i Keflico er det muligt at tilgå platformen med login, der giver adgang til priser og bestilling af træ.

Camilla Hyldgaard Thomsen fortæller, at ligesom så mange andre brancher er digitalisering også vejen frem for træbranchen. Det er er marked og en kundegruppe, der har behov for hurtig tilgang til information, dokumentation, priser og viden om tilgængeligheden af vores produkter, mener hun.

- Her spiller digitalisering en vigtig faktor. Derfor tager vi også nu endnu et vigtigt skridt i dét arbejde med lanceringen af vores nye digitale platform.

Kan også bruges af private

Webshoppen kommer rundt i alle hjørner af trævirksomhedens sortiment af hårdttræ, terrassebrædder, facadebeklædning samt interiørprodukter og meget mere. 

Og selvom webshoppen er målrettet virksomhedens professionelle kunder, kan den digitale platform stadig anvendes af alle andre med et behov for at bygge eller designe i træ til at navigere i den somme tider komplekse træverden, fortæller Camilla Hyldgaard Thomsen. 

Visionen bag platformen er kort og godt at gøre træ mere tilgængeligt.

- Vi har gjort det muligt for alle at anvende den digitale platform til blandt andet at finde vigtige informationer om vores produkter som f.eks. lagerstatus, tekniske specifikationer samt inspiration til at bygge i træ, siger hun og fortsætter:

- Den slags informationer skal man typisk tale med en fagkyndig i eksempelvis byggemarkedet om, men vi har valgt at supplere ved at dele vores ekspertise om træ online.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11