23948sdkhjf

0605 TEMA: En Comet på køkkenhimlen fra Invita - globalisering og innovation

Artikel i Træ og Industri Juni 2005
Tekst Kaj Hansen Træ og Industri

Invita bringer køkkendesign et skridt videre ind i den teknologiske tidsalder med det strømlignede hightech-køkken Comet

Globalisering og innovation. To ord som blander sig i alt fra virksomhedsledelse til mode. To ord, som også er blevet en del af køkkenverdenen med Invitas nyeste stjerneskud Comet.

Med Comet-køkkenet betræder Invita nye stier inden for køkkendesign og bringer for alvor danskernes foretrukne rum ind i den teknologiske tidsalder.

- Comet er inspireret af det italienske industrikøkken. Designet appellerer til rene linjer og enkelthed med sit strømlignede hightech-look og den gennemgående symmetri.

Stilrene kendetegn
Comet er kendetegnet ved retkantede låger, der giver et godt udgangspunkt for at skabe det personlige køkken ud fra individuelle ønsker.

- Alt kan i princippet lade sig gøre, fordi lågen er stilren. Vælg kvadratiske skabe, høj sokkel og små diskrete greb - og du har det moderne, klassiske køkken. Vælg lange stålgreb som understreger de vandrette linier, åbne hylder, glasdøre og teknikvæg - og du har et minimalistisk og stringent hightech-køkken, siger Leif Nygård, Adm. Direktør hos Invita Køkkener A/S.

- Comet lægger op til at skabe en særlig individuel stil. For eksempel er man ikke begrænset af materialer, for Comet gør det muligt at kombinere materialer som træ, laminat, glas, aluminium og stål. Desuden er køkkenet skabt til nye detaljer som bordplader på 10 cm, runde sokler og indbygget, skjult LED lys.

Lågerne er med massive trækanter i eg eller ahorn - natur eller hvidbejdset, kirsebær eller mahogni - natur eller bejdset, samt i bøg. Lågefronterne er slidstærkt højtrykslaminat i seks designfarver: modehvid, vanille, sand, cafe latté, stålgrå, og antracit grå. Eller i det sidste nye inden for køkkendesign; højglanslaminat i farverne modehvid eller vanille.

Fremgang for design køkkener og saml selv
Adm. direktør Leif Nygård fra Invita Køkkener siger til Træ og Industri af de nu vil være ”top” på køkkenmarkedet og design- og kvalitetsmæssig i den øverste del af køkkenmarkedet.

Tendensen går mod at den del der omfattes af det såkaldte middelkøkkensekment bliver smaller og smaller, således har der i perioden 1995 til 2004 været et fald på 25 procent inden for dette sekment. Hvorimod design- og køkkener af høj kvalitet og standart vil vokse fastslår Leif Nygård og fortsætter; En tendens er ligeledes at ”gør det selv” og ”lagersalgskøkkener” også er i fremgang. Således har der i perioden fra 1995 til 2004 været en stigning på ikke mindre end 20-39 procent inden for dette område.

Klar strategi frem mod 2008
For Invita Køkkener ligger ifølge Leif Nygård markedsstrategien klar. Invita vil være Danmarks bedste leverandør af individuelle og personlige køkken-, bad- og garderobeindretninger til den moderne private forbruger. Virksomheden vil tilbyde en totaloplevelse i hele køkkenfasen via markedets bedste totalkoncept, som lever op til forbrugernes krav i dag og i morgen.

Målet for Invita Køkkener er inden 2008 at have en markedsandel på 10 procent af privatkundeandelen. At være Danmarks bedste kæde i øverste del af midtersegmentet og være ca. 34 A&B forhandlere.

Når det gælder Norge og Sverige er strategien ifølge Leif Nygård ligeledes på plads. det norske og svenske marked stilles parallelt, således at disse 2 markeder minimu har 15 Invita Køkkenstudier inden 2008.

Invita Køkkener vil i indeværende år blive certificeret efter ISO 9001 og 14001. Der er pr. 1 marts 2005 indført en udvidet reklamationsret der bevirker at der hvor Invita står for montagen, som udføres af virksomhedens certificerede montører gælder købelovens bestemmelser +36 måneders reklamationsret i alt 5 år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078