Efter 30 år nyder PP Møbler fortsat godt af TRIMITs løsning og oplever 30 % stigning i omsætning
Med en kundebase, der strækker sig fra Asien til Amerika og Europa, er PP Møbler en stor spiller i den globale møbelindustri. For at håndtere kompleksiteten i deres produktions- og salgsprocesser begyndte det danske familieforetagende at samarbejde med TRIMIT for næsten 30 år siden. Men selv stærke systemer har brug for opgraderinger, og i 2020 opdaterede virksomheden deres system til den nyeste Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsning. Det skulle vise sig at gøre en stor forskel.
"Med den seneste opgradering er vores virksomhedsdrift blevet 100 % digitaliseret. Det betyder, at driften er meget mere effektiv og sikker, hvilket er til gavn for hele virksomheden. Med opgraderingen har jeg som direktør også fået en helt anden tryghed og vished for, at alt er efter bogen - for eksempel at godkendelsesprocedurerne kører rigtigt og effektivt.”
Sådan lyder det fra Kasper Pedersen, der har været direktør og ejer af PP Møbler siden 2020. Virksomheden producerer design i verdensklasse og møbler af højeste kvalitet - for eksempel er de særligt kendt for at producere de ikoniske og holdbare møbler designet af Hans Wegner.
Pålidelig og værdifuld forretningspartner
Sidste år fejrede det danske snedkeri og møbelfabrik sit 70-års jubilæum. Som tredje generation af PP Møbler overtog Kasper virksomheden fra sin far, da TRIMIT allerede havde været ERP-leverandør i mere end to årtier. Derfor har Kasper en dyb forståelse for, hvor vigtig TRIMIT er for deres forretningsdrift:
"Jeg har altid oplevet TRIMIT som en god og stabil forretningspartner. I de senere år har vi haft meget stor gavn af forskellige konsulentkompetencer hos TRIMIT, som har ydet en utrolig professionel og meget kompetent støtte og assistance, der har været helt afgørende for den vigtige forretningsudvikling, vi har gennemgået. Det har blandt andet været i forhold til at udnytte TRIMITS standardløsninger optimalt, men det har også været en tilpasning af systemet i forhold til at møde de meget specifikke behov, vi har i vores virksomhed, som er en noget specialiseret industri,” forklarer Kasper.
En kompleks produktion kræver et robust system
Som en virksomhed, der bygger på stolte håndværkstraditioner, er produktionen kompleks og karakteriseret ved en høj detaljegrad. Hvert produkt er håndlavet og kommer igennem flere værksteder under produktionen før, det kan sendes af sted:
"Vi har et meget bredt produktsortiment, der omfatter rigtig mange produktionsprocesser. Mange produkter skal igennem flere værksteder med forskellige kundskaber og ekspertiser, så vores produktion er ret kompleks og kan være udfordrende at håndtere. Derfor er vi helt afhængige af at have et meget robust system til at styre vores produktion. Det har vi med TRIMIT," forklarer Kasper Pedersen.
PP Møbler beskæftiger omkring 60 personer, hvoraf de fleste arbejder i produktionen. Da de arbejder med træ, har virksomheden naturligvis både et maskinsnedkeri og et møbelsnedkeri, men de har også et værksted for vævning, et polstrerværksted og et metalværksted. I hver afdeling sikrer TRIMIT, at produktionen kører problemfrit:
"Det er et system, hvor computeren tænker, regner og laver en stor del af arbejdet for os, og hvor vi som mennesker, der agerer med systemet, bliver hjulpet mest muligt," lyder det.
Han tilføjer:
"Derfor er vores medarbejdere i produktionen også glade for TRIMIT, og de bruger det ofte i deres daglige opgaver. Når de skal vide, hvad de skal producere, slår de det simpelthen bare op på computeren, hvor de kan tilgå lige præcis de oplysninger, de har brug for.”
Han fortsætter:
"Det er vigtigt at alliere sig med nogen, der har branchespecifik viden, og det er der virkelig hos TRIMIT. Det har betydet meget for vores vækst det seneste år og understøttelsen af vores overordnede forretning; Siden vi opdaterede systemet til den nyeste Business Central-løsning, er vores omsætning faktisk steget med 30 %."
IT-system klar til fremtiden
Overordnet set er Kasper Pedersen og resten af ledelsen i PP Møbler meget tilfredse med TRIMIT som deres IT-løsning:
"TRIMIT gør uden tvivl en forskel for os - simpelthen ved at være en integreret løsning, der omfatter alt fra salgsordrer, regnskab, produktionsstyring og lager osv. Det er et meget smidigt og agilt system, der tilbyder nogle rigtig gode muligheder udviklingsmæssigt. Løsningen gør det også nemt for os at få et overblik over vores samlede forretninger, og det er helt afgørende, når vi driver så kompleks en produktionsvirksomhed som vores," understreger Kasper.
Han fortsætter:
"Generelt oplever vores kunder også forbedret service, efter vi opdaterede vores TRIMIT-løsning. For eksempel er noget af det, der måske virker simpelt - men som er vigtigt for os - e-mailintegrationen, hvor vores ordrestyring er integreret med e-mailsystemet. Det giver os mulighed for at sende ordrebekræftelser direkte fra vores ordresystem via e-mail, men også at sende opfølgningsmails på ordrer, hvis det skulle blive nødvendigt. Det har vi stor glæde af.”
Med TRIMIT som en væsentlig del af virksomhedsdriften i PP Møbler i tre årtier er fundamentet for et fortsat samarbejde og partnerskab lagt:
“Vi har arbejdet med det her system i så mange år, og vi er enormt fortrolige med det. Derfor er der heller ingen tvivl om, at det er det system, vi fortsat vil bruge i fremtiden,” fastslår Kasper.