23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Byggebranchens image halter – hvad gør vi?

Når der i disse år skrives og tales om byggebranchen, er det desværre hovedsagligt om, at der er tilbagegang eller ineffektivitet på stort set alle fronter. Det har påvirket byggebranchens image i en uheldig retning.

Derfor har Danske Byggecentre taget første skridt til at ændre branchens image med en større landsdækkende kampagne, som skal sætte fokus på de mange spændende og attraktive muligheder, der ligger i de danske byggecentre.

Byggebranchen har efterhånden i mange år haft utroligt svære vilkår, hvilket har medført faldende aktivitet og beskæftigelse. De unge fravælger bl.a. derfor oftere og oftere en karriere i byggebranchen. Det kan ses på udviklingen i elevtallene på de danske erhvervsskoler og det faldende udvalg af ansøgninger til elev- og praktikpladser. Udviklingen er meget uheldig, da alt peger på, at vi i byggebranchen vil opleve mangel på kvalificeret arbejdskraft i fremtiden.

- Det er meget vigtigt, at der kommer en vending på udviklingen i dansk byggeri. Det koster ikke blot på indtjeningen her og nu, men også i fremtiden. Vi vil stå meget svagt i kampen om den kvalificerede arbejdskraft, hvis byggeriets potentiale bliver snævret ind i de unges bevidsthed, som det er sket igennem de seneste år. Vi bliver simpelthen fravalgt som branche, når de unge skal tage de store valg om karriere og fremtid, fortæller adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre.

”Hvor der handles der bygges”
Brancheforeningen Danske Byggecentre kører henover sommeren og i efteråret 2013 en storstilet imagekampagne, der bl.a. indeholder reklamefilm på TV2’s kanaler, website, cases og tiltag hos medlemsforretningerne.

- Vi har taget det første skridt i en lang proces med at få relanceret os som branche. Vores imagekampagne viser, hvad vi i de danske byggecentre bidrager med i det danske byggeri og fortæller meget præcist, hvilke opgaver og funktioner der er mulighed for at arbejde med, når man arbejder i vores branche. Branchens nye mantra er ”Hvor der handles, der bygges”. Og det skal være med til at signalere, at vi har utroligt mange spændende og attraktive opgaver, som vi løfter hver dag indenfor bl.a. rådgivning, handel og logistik. Vores kampagne smitter uden tvivl også positivt af på byggebranchens image generelt – og jeg har håb om, at andre vil tage stafetten og løfte byggebranchens image på andre områder og med andre vinkler, afrunder adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre.

Læs meget mere om imagekampagnen på www.danskebyggecentre.dk.

Yderligere information:
Adm. direktør Palle Thomsen, Danske Byggecentre, tlf. 45 80 78 77, pt@danskebyggecentre.dk

Danske Byggecentre
Egebækvej 98
2850 Nærum
Rudersdal Kommune
Danmark
CVR nummer: DK84870714

Kontaktperson

Send til en kollega

0.031